دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اعتیاد به فضای مجازی

حوزه/ برای مقابله فضای مجازی نیازمند جهاد اکبر در مواردی چون انسداد شبکه اجتماعی خارجی، راه اندازی شبکه ملی و تقویت همزمان شبکه داخلی هستیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، رستمی، عصر، کارشناس فضای مجازی، امروز در همایش بزرگ مبلغان استان قم که با موضوع «فجر فاطمیه» برای تشکیل جبهه واحد تبلیغی و فتنه های اخیر»در سالن اجتماعات دارالشفاء در قم برگزار شد با بیان اینکه چرا کشور در جبهه سخت بسیار مقاوم و در جبهه نرم بسیار شکننده است و با هر فتنه ای مشکلات زیادی برای کشور پیش می آید، گفت: عمده دلیل این مشکل فضای مجازی، تلگرام و ایستاگرام و تویتر است.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه فضای مجازی چون تلگرام، اینستاگرام و توییتر از سوی یهودیان هدایت و سرمایه گذاری می شود، افزود: متاسفانه تلگرام نقش مهمی در بسیاری از مسائل از جمله آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اغتشاشات، فرهنگی و حتی نوامیس دارد.

وی با بیان اینکه 30 درصد حوادث و مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی و نوامیس شیعه در همین تلگرام اتفاق می افتد، عنوان کرد: حتی ممکن است آماربیش از 30درصد باشد، چون بسیاری از افراد در همین فضای مجازی و تلگرام گرفتار آسیب فرهنگی و اجتماعی می شوند، ولی به دلایلی سخن از آن نمی گویند.

 رستمی با بیان اینکه عمده دلیل مشکلات فضای مجازی عدم جریان سازی و حاکمیت بر این فضای است، عنوان کرد: در فضای مجازی مهمترین مسئله جریان سازی دینی است و چون  اساس و ساختار این فضا از خارج مرزهای می آید، اجازه هیچ گونه جریان سازی دینی را نمی دهند.  

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه رهبر انقلاب، تاکید فراوانی بر جریان سازی و حاکمیت بر فضا مجازی دارند و این مسئله از مطالبات ایشان است، گفت: اگر در این مسئله وحدت داشته باشند و قاطعیت باشد قطعا می توان این ابزار را در دست گرفت و به نفع اسلام و کشور حرکت داد.

وی عنوان کرد: برای مقابله فضای مجازی نیازمند جهاد اکبر در مواردی چون انسداد شبکه اجتماعی خارجی، راه اندازی شبکه ملی و تقویت هم زمان شبکه داخلی هستیم.

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha