دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ - امام جمعه نوشهر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهایت بی انصافی است که نقاط ضعف مسئولان را به پای انقلاب و نظام بنویسیم، گفت: متأسفانه برخی کم کاری ها در بخش هایی از کشور موجب بروز بی اعتمادی در جامعه شده که باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار فرماندار جدید شهرستان نوشهر ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر با بیان ‏اینکه امسال دهه فجر رنگ و بوی فاطمی دارد، گفت: انقلاب ما با فرهنگ اهل بیت(ع) رشد کرد و به پیروزی رسید.

وی به 12 بهمن، سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و استقبال بی‌نظیر مردم در آن روز اشاره کرد و افزود: ‏استقبال خودجوش و بی‌نظیر مردم در 12 بهمن یک رفراندوم بود که سبب پیروزی انقلاب شد و نشان داد که مردم به دین ‏اسلام، فرهنگ اهل‌بیت(ع) و علمای ربانی علاقه‌مند هستند.‏

امام جمعه نوشهر در ادامه افزود: در این ایام نباید تنها به برگزاری مراسم جشن اکتفا کرد، بلکه باید به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و از بین‌بردن آفت‌ها و تهدیدات انقلاب توجه کرد.‏

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه فجر باید به صورت مردمی برگزار شود،‎ ‎ادامه داد: این انقلاب متعلق به مردم است و در ‏برگزاری مراسمات به شور و شعف و محبت مردم برای استقرار حاکمیت دین‎ ‎توجه شود.‏

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که برنامه‌های دهه فجر باید مسجد محور و مدرسه محور باشد و همه اقشار مختلف مردم باید در این جشن ملی حضور جدی و پرشور داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردمی برگزار شدن برنامه های ایام الله دهه فجر یکی از مهم ترین شاخصه های برنامه های این ایام است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از راهبردهای دشمنان انقلاب کمرنگ کردن برنامه های ملی و انقلابی است، تصریح کرد: برگزاری هر چه با شکوه تر برنامه های ایام الله دهه فجر در تقویت جایگاه انقلاب و نظام بسیار اثرگذار خواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به القای یأس و ناامیدی از سوی دشمنان در میان مردم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هدف دشمن ایجاد فاصله میان مردم و حکومت برای اجرای پروژه نفوذ در کشورمان است.

حجت الاسلام مشایخ حضور گسترده مردم در برنامه های ایام الله دهه فجر را مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به صورت شبانه روزی علیه انقلاب تبلیغ و دروغ پراکنی می کند تا مردم را نسبت به انقلاب و نظام بدبین کند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که نهایت بی انصافی است که نقاط ضعف مسئولان را به پای انقلاب و نظام بنویسیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کم کاری ها در بخش هایی از کشور موجب بروز بی اعتمادی در جامعه شده که باید برطرف شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی بر پایه اصول و راهبردی مشخص شکل گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه همواره در مسیر راه وجود برخی نقاط ضعف موجب سوء استفاده دشمنان از فضای به وجود آمده شده است.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که روحانیت و مرجعیت برجسته‌ترین نقش‌ها را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفاء کردند، گفت: نقش رهبری مذهبی و ایدئولوژی انقلاب از نهاد مرجعیت برخاسته است و امروز نیز این نهاد ریشه دار مهم ترین پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، روحانیت را پیشگام نهضت های اسلامی دانست و تصریح کرد: نهضت انقلاب اسلامی ایران نیز توسط روحانیت آغاز شد و با نقش آفرینی این قشر تأثیر گذار جامعه و همجنین همراهی و حضور گسترده مردم ادامه یافت و به پیروزی رسید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حفظ نظام اسلامی و اجرای احکام الهی در جامعه کنونی را از مهم‌ترین وظایف روحانیت برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر که به برکت انقلاب اسلامی، اسلام در تمام جهان به سرعت در حال گسترش است، ‌نباید بگذاریم که عده‌ای رنگ دین را از انقلاب ما بگیرند. 

حجت الاسلام مشایخ از مهم ترین پیامدهای تاریخ ساز انقلاب اسلامی را اقبال مردم جهان به اسلام و دین دانست و ادامه داد: این مسأله و جهانی شدن انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و اکنون نیز با رهبری مقام معظم رهبری در سایه بهره گیری از توان تبلیغی روحانیت در مسیر انقلاب بوده است.

مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با تأکید براین که در تبیین ارزش های والای انقلاب همه جامعه باید دخیل باشند و این مهم را به درستی به جامعه و جوانان انتقال دهند، گفت: باید نهادهای فرهنگی اتقلابی از همه توان و ابزارها برای معرفی انقلاب و اندیشه های والای امام راحل و رهبری، به مردم بخصوص نسل سوم انقلاب استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha