جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح «اعتلای فرهنگ و انقلابی بودن در پرتو قرآن» از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه در مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد، گفت: این طرح در ۲۵ مدرسه علمیه و با شرکت حدود دو هزار و ۲۰۰ طلبه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع معاونان و رابطان تهذیب مدارس علمیه استان به برنامه های این معاونت در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و با بیان این که این برنامه ها در قالب کمیته قرآن برگزار می شود، گفت: این طرح با عنوان «اعتلای فرهنگ و انقلابی بودن در پرتو قرآن» اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که برنامه های فرهنگی و قرآنی ایام الله دهه فجر در 25 مدرسه علمیه استان برگزار خواهد شد، افزود: این طرح در قالب ده سرفصل مشخص شده که در ایام دهه فجر در مدارس علمیه استان برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، سخنرانی، کرسی آزاد اندیشی، پاسخ به شبهات، محافظ حفظ و قرائت قرآن، برگزاری مسابقات، پژوهش های قرآنی، عکس نوشته های قرآنی، زنگ قرآن و انقلاب، تجلیل از فعالان قرآن و دعوت از انقلابیون نسل انقلاب را از جمله مهم ترین سرفصل های طرح اعتلای فرهنگ قرآن وانقلابی بودن در پرتو قرآن برشمرد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود به برخی اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور فرهنگ سازي هر چه بيشتر، جهت اُنس با كتاب آسماني و مرتبط سازي جريان دهه مقدس فجر و اعتلاي روحيه انقلابي و شهادت با محوريت قرآن و اهل بيت(ع) برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در اجرای این طرح انگیزه سازی براي فهم دقيق قرآن كريم دنبال می شود، گفت: در این طرح فهماندن اين امر كه به آرامش رسيدن و سعادت ابدي تنها در سايه اين كتاب آسماني و فرمايشات اهل بيت(ع) صورت مي گيرد بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود گفت: در اجرای طرح «اعتلای فرهنگ و انقلابی بودن در پرتو قرآن» تأکید شده که روحيه شهادت طلبي و گراميداشت مقام شهيد، زماني دو چندان خواهد شد كه جايگاه شهادت و انقلابي گري با استفاده از آيات قرآن  درست تبيين شود.

وی، تفهيم و تبيين درست دفاع از كشور بر معيار توحيد و اخلاص، نه تنها بر معيار دفاع از خاك و وطن را از دیگر اهداف اجرای طرح قرآنی دهه مبارک فجر در مدارس علمیه مازندران عنوان کرد و افزود: همچنین توضيح درست و صحيح معاد كه يكي از اصل هاي مهم دين ما است و بيان اين مطلب كه انجام اعمال، به ویژه شهادت و رشادت ها چه نتايجي در برزخ و قيامت خواهد داشت از دیگر مسائلی است که در این ایام مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح «اعتلای فرهنگ و انقلابی بودن در پرتو قرآن» از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه در مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد، بیان داشت: این طرح در 25 مدرسه علمیه و با شرکت حدود دو هزار و 200 طلبه برگزار می شود.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود دهه فجر را بهترین فرصت برای تبیین و بازخوانی دستاوردهای ارزشمند انقلاب در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و پژوهشی دانست و گفت: نسل جوان جامعه امروز باید بیش از پیش با خدمات ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی علیرغم همه توطئه های دشمنان آشنا شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایام الله دهه فجر سرآغاز پیروزی بزرگ ملت سرافراز ایران بر استکبار جهانی و پرتو افشانی اسلام ناب محمدی(ص) در کشور است، افزود: این ایام فرصتی برای یادآوری تلاش ها و از خودگذشتگی های آحاد جامعه برای پیروزی این انقلاب است.

حجت الاسلام طبرسی با تاکید بر احیا و استمرار ارزش‌های انقلاب اسلامی و ضرورت حضور همه جانبه مردم در صحنه‌ها اظهار داشت: دهه فجر فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با انقلاب شکوهمند اسلامی و اهداف مقدس آن است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه داریم به برکت انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: همه بخش های کشور به ویژه طلاب و حوزویان باید قدردان فرصت های به وجود آمده باشند چون تا پیش از پیروزی انقلاب هیچ فضایی برای گسترش فعالیت های حوزوی وجود ناشت.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حوزه های علمیه باید در این ایام پیشگام برنامه های دهه فجر باشند، خاطرنشان کرد: برنامه های مدارس علمیه باید در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از محتوای مناسبی برخوردار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش پررنگ حوزه و روحانیت در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نهضتی برخواسته از حوزه های علمیه با رهبری روحانیت اصیل شیعه بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیز حفظ و بقا انقلاب اسلامی با نقش آفرینی روحانیت تحقق پیدا خواهد کرد، بیان داشت: روحانیت به عنوان مرجع فکری، دینی و فرهنگی جامعه اسلامی در هدایت جامعه به سوی رشد و تعالی نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی دین و ارزش های الهی بودند، خاطرنشان کرد: اگر پشتیبانی حوزه و روحانیت نبود دشمنان در چهار دهه اخیر به اهداف شوم خود بر علیه انقلاب دست پیدا می کردند.

وی با اشاره به این که امروز نیز انقلاب و نظام اسلامی برای رشد و تعالی نیازمند پشتیبانی و حمایت حوزه های علمیه و روحانیت است، تصریح کرد: حوزویان باید با تبیین صحیح دستاوردها و خدمات انقلاب در جامعه توطئه دشمنان علیه انقلاب را خنثی کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان اینکه جشن های یوم الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به نسل جوان است افزود: با توجه به همزمانی ایام الله دهه فجر امسال با ایام فاطمیه باید فضای عمومی برنامه رنگ و بوی فاطمی به خود گیرد.

حجت الاسلام طبرسی ایام الله دهه فجر را یادآور وحدت و همدلی ملت ایران در برابر نظام پادشاهی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی با تبعیت از ولایت و رهبری نظام دو هزار و 500 ساله پادشاهی را در ایران برچید و یک نظام کاملاً اسلامی را پایه گذاری کرد.

وی با اشاره به این که نهضت اسلامی با رهبری مرجعیت دینی و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: همراهی و حضور ملت ایران در همه صحنه های قبل و بعد از انقلاب اسلامی مهم ترین عامل پایداری این انقلاب بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha