دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام قنبر علی احمدی - امام جمعه نور

امام جمعه نور با بیان این که آموزش و پرورش باید در جهت پرورش نیروهای مؤمن و معتقد به اصول انقلاب تلاش کند، گفت: ترویج معارف دینی باید در کنار مباحث علمی باید در اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی، امام جمعه نور امروز در جمع مربیان پرورشی و تربیتی این شهرستان، تربیت دینی و ترویج مبانی اعتقادی در مدارس، مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش در حوزه تربیت و تعالی روحی و اخلاقی دانش آموزان دانست.

وی با بیان این که بهره گیری از فرهنگ اسلامی و دینی نیاز نهاد فرهنگی آموزش و پرورش برای تعالی بخشی و تحول است، افزود: نقش معلم از نقش پدر بالا تر است و پدر در جسم ما تاثیرگذار است و معلم روح ما را متعالی می کند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش باید در جهت پرورش نیروهای مؤمن و معتقد به اصول انقلاب تلاش کند، ادامه داد: ترویج معارف دینی باید در کنار مباحث علمی در اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد. 

حجت الاسلام احمدی با بیان این که مدرسه بعد از خانواده دومین پایگاه مهم تربیت دانش آموزان به شمار می رود، تصریح کرد: تربیت دینی و انقلابی دانش آموزان باید در کنار علم آموزی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که ترتیب دینی و اخلاقی دانش آموزان باید همواره مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مبانی دینی و اخلاقی در نظام تعلیم و تربیت که برگرفته از دین اسلام و آموزه های دینی است باید جزء اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

امام جمعه نور با بیان این که امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی باید در برابر هجمه های دشمنان واکسینه شوند، تصریح کرد: ترویج معارف دینی در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان بهترین راه مقابله با توطئه های فرهنگی نظام سلطه است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که نسل جوان امروز با سی سال گذشته تفاوت دارند، گفت: امروز با گسترش علم و تکنولوژی شبهات و هجمه های فرهنگی علیه جوانان گسترش بسیاری یافته که باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

وی، یکی از آفت های آموزش در کشور را تمرکز بر مطالب تئوری توجه خاص به کتاب دانست و افزود: در حالی که حوزه اخلاقی و دینی در کنار آموزش علم مهم است و توجه به این حوزه می تواند دانش آموزان را در مقابل هجمه وسیع فرهنگی دشمنان ایمن نگاه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همانگونه که برای ارتقا علمی تلاش می کنیم باید به تزکیه نفس و تحکیم مبانی و اصول اخلاقی نیز توجه نشان دهیم، گفت: استادان و معلمان که در مدارس و دانشگاه ها هستند باید علاوه بر الگوی مناسب بودن برای انتقال و ترویج علم آموزی بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که آموزش و پرورش باید در جهت پرورش نیروهای مؤمن و معتقد به اصول انقلاب تلاش کند، ادامه داد: ترویج معارف دینی باید در کنار مباحث علمی باید در اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

امام جمعه نور در ادامه با اشاره به این که آموزش در مدارس باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی توأم با پرورش دینی باشد، به طور حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

وی همچنین به جریان سازی علمی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: در نظام آموزشی سابق تاکید بر نوشتن بود و تکالیف زیاد نوشتاری فکر دانش‌آموزان را به شدت مشغول می‌کرد که این روش تغییر کرد و به جای نوشتن به دنبال خلاقیت هستند که باید با معلمان توجه بیشتری به این شیوه ها داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha