دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

امام جمعه محمود ‌آباد با بیان این که ایام الله دهه فجر طلوع آفتاب معنویت در ایران است، گفت: این انقلاب عظیم دینی آغاز جنبش های عدالت خواهانه در سراسر جهان را رقم و تجلی قدرت اراده مردم بر گلوله استبداد را به رخ می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در نشست شورای فرهنگ فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن یوم الله دهه فجر، از این روزها به عنوان روز چیره شدن خورشید بر ظلمت و تاریکی یاد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دهه فجر ایام تجلی آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است، گفت:‌ امروز باید آن آرمان های اصیل دینی و انقلابی بیشتر در جامعه تقویت شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که امام خمینی(ره) در شرایطی دست به قیام علیه رژیم طاغوت زدند که هیچ قدرت و امکانات سیاسی، نظامی و مالی در اختیار نداشتند، افزود: سخنان برخواسته از نگرش دینی و الهی ایشان موجب مجذوب شدن قلوب مردم به سمت ایشان شد.

امام جمعه محمود آباد از امام خمینی(ره) به عنوان پرچم دار عزت، استقلال و آزادی یاد کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در شرایط پرچم ظلم ستیزی را در کشور برافراشت که از هیچ پشتوانه بین المللی برخوردار نبودند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) برای ملت ایران تجلی لطف خداوند و تبلور تحقق آرزوهای دیرینه و تاریخی مردم ایران بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با استقرار حکومتی الهی، درستی نگاه به حکومت در سایه ارزش‌های اسلام را به اثبات رساندند، تصریح کرد: این ایام یادآور به ثمر رسیدن جانفشانی‌های ملت ایران است که با پشتیبانی از قیام دینی امام خمینی(ره) ظلم و استبداد را از این کشور برچیدند.

وی با بیان این که ملت ایران با انقلاب عظیم خود یکی از بزرگ‌ترین و طلایی‌ترین اوراق دفتر تاریخ را به نام خویش رقم زد، گفت: سرفصل این دفتر ارزشمند تاریخی، ندای بزرگ حق طلبی برای همه بشریت بود.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که نهضت امام خمینی(ره) قیام بازگشت دین و معنویت به صحنه اجتماع بود، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب با پیروزی آن نهضت عظیم الهی، دین را تا پیش از این در پستوهای منازل خاک می خورد به عرصه اجتماع بازگرداند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی پیام صلح، دوستی، برابری و برادری را به ملت های مسلمان جهان ابلاغ کرد، خاطرنشان کرد: نهضت انقلاب در سال 57 موجی از خوشحالی ملت های آزادی خواه جهان را فراهم کرد که امروز از ملت ایران در عرصه های مختلف الگو می گیرند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که انقلاب اسلامی به عنوان نهضتی برخاسته از متن دین، نخسه ای جدید در عرصه های مختلف را برای بشریت در نظر گرفته است، تصریح کرد: به وضوح می بینیم ملت هایی که گفتمان امام خمینی(ره) را سرلوحه برنامه های خود قرار دادند چگونه ظلم و استبداد را کنار زدند و بر دیکتاتورها چیره شده اند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ایام دهه فجر یادآور حماسه آزادگی و عزم و اراده پولادین ملت در مبارزه با طاغوت و استکبار است، خاطرنشان کرد: این کشتی قدرتمند امروز با مدیریت رهبری آگاه، مدبر و توانمند در حرکت است.

وی با بیان این که ایام الله دهه فجر طلوع آفتاب معنویت در ایران است، خاطرنشان کرد: این انقلاب عظیم دینی آغاز جنبش های عدالت خواهانه در سراسر جهان را رقم و تجلی قدرت اراده مردم بر گلوله استبداد را به رخ می کشد.

امام جمعه محمود آباد تصریح کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، برهه ای از تاریخ این مرز و بوم کهن است که امت اسلامی با رهبری امام خویش، مسیر کشور را از خدمت به اجانب و استکبار به حرکت در طریق استقلال و آزادگی تغییر داد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ملت ایران با دست خالی اما قلبی پر مهر و ایمان در مقابل طاغوت زمانه که البته از جانب استکبار یعنی آمریکا و اذناب آنان حمایت می شد، پیروز شدند، گفت: امام خمینی(ره) رمز پیروزی را اسلامی بودن و وحدت و اتحاد ملت توصیف کردند و ملت قوام و دوام آن را نعمت ولایت فقیه دانستند و علیرغم فتنه ها و دسیسه ها در این اطاعت و بصیرت پایدار ماندند.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که پیوند امام و امت با رهبری خلف صالح امام ادامه یافت، خاطرنشان کرد: رهبری امامگونه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را از گزند خطرات بزرگی حفظ کرده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که روزهای پیروزی انقلاب اسلامی روزهای ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ است، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود.

وی یکی از جلوه های تغییرات در بینش و نگرش درونی جامعه ایران را از سوی انقلاب اسلامی در عرصه کار و خدمت بیان کرد و اظهار داشت: ایجاد نوع دوستی و خدمت جهادی در همه عرصه ها از جمله توفیقات انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این مطلب که باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم، تاکید کرد: در کنار بیان خدمات انقلاب و قیاس آن با گذشته به موضوع تغییر نگاه و باورها در انقلاب هم توجه شود تا این نگاه در نسل جدید هم تبیین شود.

حجت الاسلام موسوی از جمهوری اسلامی به عنوان نماد مکتب اهل بیت(ع) و ترویج دهنده فرهنگ اسلام ناب محمدی نام برد و گفت: ایران به پشتوانه این مکتب نهادینه شده در نهاد ملت ایران، توانسته مقابل شیاطین و استکبار ایستادگی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha