دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اولین جلسه کمیته اوقاف و منابع پایدار

حوزه/ با حضور مدیر، معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اولین جلسه کمیته وقف و منابع پایدار حوزه استان، در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اولین جلسه کمیته وقف و منابع پایدار حوزه علمیه کردستان، ظهر امروز با حضور مدیر، معاونین و اساتید حوزه استان، در سنندج برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: وقف در اسلام و قرآن کریم از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و باید این امر نصب العین مسئولان باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: باید با فرهنگ سازی، سنت حسنه وقف را در استان کردستان نهادینه کنیم.

در ادامه این جلسه، علی اصغر دریایی، مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: متاسفانه در استان منابع موقوفه ای بسیار کم است، به همین منظور، اهمیت منابع پایدار دو چندان می شود.

در ادامه این جلسه مصوباتی به تصویب رسید که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در اولین مصوبه مقرر شد که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور موقوفات به رئیس اوقاف استان معرفی شود و رونوشت آن نیز به دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان ارسال گردد.

همچنین در این جلسه مصوب گردید که صاحب نظران قید شده در بند 8 آیین نامه کمیته، ائمه جمعه شهرستانها باشند.

از دیگر مصوبات اولین کمیته وقف و منابع پایدار حوزه علمیه کردستان این بود که برای تامین هزینه های جاری مربوط به این کمیته در بودجه پیشنهادی سال 97 ـ 98 ردیف بودجه در نظر گرفته شده و پیشنهاد گردد.

مصوبه دیگر این کمیته این بود که اعضای حاضر در جلسه مقرر کردند که دفتر امور موقوفات به مرکز یا معاونت برای رفع موانع دریافت ردیف بودجه ارتقا یابد.

استفاده از نیروی مستقل برای پیگیری مصوبات در مراکز استانی اعم از کارشناس یا سرباز دیگر مصوبه این کمیته بود.

آخرین مصوبه این کمیته این بود که به اعضای حاضر پیشنهاد می گردد یکی از اعضای کمیته امور موقوفات، فردی به عنوان رابط از اداره کل اوقاف استان نیز معرفی گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha