سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله جواد فاضل در دیدار اسماعیل نجار

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: رسیدگی سریع به آسیب دیدگان بلایای طبیعی از جمله زلزله از برکات و دستاوردهای نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و در عین حال تسلیت ایام فاطمیه ابراز داشت: در قضایای مربوط به بحران ها و مشکلاتی که مثل زلزله در کشور به وقوع می پیوندد ما باید توجه داشته باشیم که از ابعاد فرهنگی قضایا به راحتی عبور نکنیم.

وی افزود: گاهی اوقات احساس می شود که ما یک بحران فرهنگی هم داریم و آن چیزی که مزید علت می شود این است که ما وقوع زلزله ها و بلایای طبیعی را به مردم ارتباط می دهیم و می گوییم این عذاب الهی است که طرح این بحث ها خوب و مناسب نیست چرا که از نظر معارف دینی این ها علت تامه نیستند و گناهان زمینه ساز هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: به عنوان مثال این که بگوییم علت 100 درصد این حوادث مردم و اعمالشان است،  چندان شایسته نیست بلکه این حوادث باید ما را به این فکر بیندازد که یک قدرت ماورای بشر در عالم وجود دارد.

وی همچنین ضمن تقدیر از خدمت رسانی نهادهای نظامی ، مردمی و نیز مسئولان دولتی در یاری رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: چه بسا اگر دولت و نهادهای حاکمیتی ، قضایای بحرانی کرمانشاه را مدیریت نمی کردند، مشکلی به این عظمت قابل جمع نبود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: مردم کرمانشاه خودشان دیدند که در زمان کوتاهی امکانات فراهم شد که واقعاً خدمات بزرگی در این باره انجام شد و البته این از برکات نظام است که در این مواقع سریع مردم و سازمان های مختلف بسیج شده و به یاری می شتابند.

آیت الله فاضل لنکرانی همچنین بیان داشت: البته در این باره ضمن تاکید بر اهمیت مساله اطلاع رسانی می بایست نقاط ضعف و کاستی ها نیز شناخته و مرتفع شود و به خصوص از ظرفیت عظیم مردم و علما و ائمه جمعه برای مدیریت بحران و کاستن از مشکلات استفاده مناسب صورت گیرد.

وی در خاتمه گفت: در هر صورت این قبیل بحران ها، قدرت مدیریت کشور را پس از شناسایی و رفع نقاط ضعف ، افزایش می دهد و از سویی در چنین مواقعی اتحاد و همدلی مردم از حیث معنوی نیز بیشتر می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha