دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام هاجری

حوزه/ اولین مجمع عالی پزشک و کارشناس حوزه سلامت با عنوان«دین و سلامت» در انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دبیرمجمع دانش آموختگان حوزه و دانشگاه، امروز در اولین مجمع عالی پزشک و کارشناس حوزه سلامت  که در سالن انجمن های علمی حوزه در قم برگزار شد، در سخنانی گفت: حل شکاف تاریخی و زیان هایی که از سوی غرب زده ها به کشور شده،  برعهده کسانی است که دانش آموخته همزمان حوزه و دانشگاه و یا در حوزه علمیه  و در رشته خاصی تحصیل کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری با تقدیر از تشکیل مجمع عالی طلاب پزشک افزود: باید تلاش کنیم، وحدت و تفاهم بین حوزه و دانشگاه پیش بیاید تا این ناهمگونی که در عرصه سیاست و اقتصاد داریم برطرف شود.

دبیرمجمع دانش آموختگان حوزه و دانشگاه با بیان این که باید برای اداره کشور الگو داشته باشیم، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، الگو نداریم، بیان داشت: اگر بخواهیم مشکلات امروز نظام اسلامی بر طرف شود، نیاز به یک حرکت جهادی است و این کار وظیفه کسانی است که دانش آموخته همزمان حوزه و دانشگاه  هستند و یا در حوزه علمیه  و در رشته خاصی تحصیل کرده اند. امروز این سنگر در حوزه طب، سلامت، اقتصاد و... خالی است.

وی بیان داشت: الگوی اداره کشور التقاطی است و ما الگوی جامع بر آمده از دین نداریم؛ گاهی روش ما برگرفته از الگوهای غربی، گاهی شرقی و گاهی مخلوطی از اسلامی و غربی و شرقی است و به همین دلیل مشکلات امروز را شاهدیم.

حجت الاسلام و المسلمین هاجری اظهار کرد: این الگو را حتی دانشگاهیان متدینین هم نمی‌توانند ارائه بدهند، زیرا با دروس حوزه آشنا نیستند و از طرفی در حوزه نیز دروس خارج در حد درس خارج قبل از انقلاب است؛ بنابراین کسانی لازم هستند که تخصص هر دو حوزه را دارند و زبان هر دو را می‌دانند و این کارِ حوزویان متخصص در رشته‌های دانشگاهی است.

دبیر مجمع دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این کار، وجوب کفایی و رسالت تاریخی بر عهده همه کسانی است که در این زمینه درس خوانده‌اند؛ اگر می خواهند وظیفه شرعی و دینی خود را انجام دهند.

وی  با تاکید بر کار جهادی و جمعی تصریح کرد: البته کارهای بزرگی انجام شده، با گذاشتن وقت محدود کار انقلاب پیش نخواهد رفت به ویژه اینکه در حوزه اقتصاد و طب و دین و سلامت، خلاهای زیادی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین هاجری بیان کرد: انقلاب و نظام و کشور ما امروز به نسل فاخر خود نیاز دارد و باید جمع‌های علمی حوزوی و دانشگاهی علاقه‌مند را نظام‌مند و سامان‌مند کنیم و آبروی خود را برای این کار هزینه کنیم.

وی افزود: در دوره جنگ، همه با اخلاص و بدون توجه به مسائل مادی به دفاع از کشور پرداختند و امروز نیز این روحیه در عرصه طب اسلامی لازم است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: باید به بزرگان و نظام در مسائلی که به آن اشراف ندارند، نسخه و مطلب ارائه دهیم، زیرا وقتی طلابی که پزشک هستند وارد این عرصه شوند مورد پذیرش خواهد بود و البته کارها باید در قالب جمعی شکل بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha