یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طلبه جهادگر

حوزه/ حضور در اردوی جهادی دلی عاشق می‌خواهد و گام‌هایی مؤثر برای سفر، انگیزه‌ای بزرگ می‌طلبد تا کیلومترها مسیر پر پیچ‌وخم را برای خدمت به محرومان بپیمایی و چه شیرین است وقتی دست‌هایت سرپناهی را تعمیر می‌کند و یا لبخند را مهمان چهره مادر و پدر قامت خمیده‌ و کودکان معصوم می‌کند ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، اردوهای جهادی گامی بزرگ و مهم در تقویت و خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور است که این اردوهای جهادی برای تداوم سازندگی در روستاها و مناطق محروم خراسان شمالی همانند دیگر استان‌های کشور چند سالی است رونق گرفته و در شتاب بخشیدن به عمران و آبادانی مناطق محروم بسیار تأثیرگذار بوده است.

سرآغاز سازندگی در اردوهای جهادی، ساختن خود است، به عبارتی نخستین هدف اردوی جهادی خودسازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است، چرا که این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.

در اردوهای جهادی، طلاب با وضعیت زندگی یک منطقه محروم در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در ابعاد مختلف، می‌کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

                                                    

این‌ها حکایت گروه جهادی پرتلاشی است که بدون منت فاصله‌ها را پیموده‌اند تا برای لبیک گفتن به فرامین رهبری و خدمت به جامعه محرومان گام بردارند.

جهاد هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و تعطیل‌بردار نیست، جهاد فقط در جنگ و تیر و ترکش خلاصه نمی‌شود، و حتی نیاز به هجرت هم ندارد، جهاد می‌تواند در خود انسان هم رخ دهد و در مبارزه با نفسی که هر دم آدمی را به سمت دنیا و دل بستن به زرق‌وبرق دنیا می‌کشاند شروع شود و توسعه یابد.

این روزها فرصتی مهیاست، فرصتی برای جهادی حقیقی و کمک به محرومان حتی در چند صد متری محل سکونت‌مان.

عده ای از طلاب جوان در لبیک به فرمان «آتش به اختیار» ولی امر مسلمین امام خامنه ای، تصمیم به جهاد می‌گیرند و راهی می‌شوند تا لبخند محرومین را به‌عنوان ثمره جهادشان مشاهده کنند، بر همین اساس و با نیت اطلاع از حال و هوای جهادی‌ها با یکی از آن‌ها هم کلام شدیم  که سال‌هاست در این گروه‌های جهادی مشغو خدمت است.

خواندن این گفتگو خالی از لطف نیست.

                           

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی از طلبه‌های سال هفتم مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد در خصوص فعالیت‌های خود در گروه جهادی حضرت رقیه (س) مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد گفت: در این هفت سالی که مشغول به تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی هستم، پنج سال است که در گروه جهادی این مدرسه در مناطق مختلف محروم حضور یافته و مشغول به خدمت و کمک‌رسانی شده‌ام.

وی ادامه داد: طلاب حاضر در گروه‌های جهادی با همت والای خود موفق به ارائه خدمات فرهنگی، اعتقادی، عمرانی، اجتماعی، و... در راستای عمل به تعهدات خود و اجرای منویات مقام معظم رهبری شدند که در این راستا علاوه بر کسب خوشنودی خداوند متعال رضایت مردم را نیز به دست آوردند.

                                

این طلبه جهادگر افزود: گروه جهادی حضرت رقیه (س) مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد با حضور 35 نفر از طلاب این مدرسه علمیه راهی مناطق زلزله‌زده و محروم استان شدند تا با سعی و تلاش جهادگونه مرهمی بر دل‌های رنج دیده مردم این مناطق باشند.

این طلبه جهادگر با بیان اینکه 12 نفر از این طلاب ملبس به لباس روحانیت بوده و حدودا 23 نفر طلبه بودند، گفت: تعدادی از این طلاب و روحانیون در گروه های سه یا 4 نفره در اردوی جهادی مشغول به انجام کارهای تبلیغی و فرهنگی و 12 نفر نیز مشغول به انجام کارهای عمرانی و سازندگی از جمله ساخت مسجد بودند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: انجام کارهای عمرانی و سازندگی، تبلیغ، برگزاری نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های اخلاق، بیان احکام، دیدار چهره به چهره و ... ازجمله فعالیت‌های طلاب حاضر در این اردوی جهادی بود.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی درس زندگی و خودسازی است، اظهار داشت: در دین اسلام چند نوع جهاد داریم که حضور در اردوهای جهادی نوعی جهاد اکبر است چرا که مبارزه با نفس جهاد اکبر است، هنگامی که انسانی از نفسش می‌گذرد و به روستاها و مناطق محروم برای خدمت‌رسانی می‌رود و خدمات می‌دهد، این نوعی جهاد اکبر و خودسازی است.

                            

این طلبه مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد ادامه داد: طلبه‌های گروه جهادی در روستاهای محروم با کمبود امکانات، در سرما و گرما که گاهی حتی تا زانو در گل فرو می‌رفتیم، اما لحظه‌ای دست از کمک به مردم نکشیده و با مبارزه با نفس برای کسب رضای الهی تلاش کردند.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری اردوهای جهادی خدمات بزرگی به جامعه محروم ارائه می‌شود، تأکید کرد: از تمام اقشار مختلف مردم جامعه اعم از دانشجو، پزشک، معلم، کارمند و ... دعوت می‌کنم تا در این اردوهای جهادی شرکت کنند چرا که نه‌تنها فرصتی برای خودسازی است، بلکه اجر و ثواب بسیار اخروی نیز دارد.

این طلبه جهادگر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد گفت: سعی در بسط و گسترش فرهنگ جهادی می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابعاد اردوهای جهادی باشد، چرا که روحیه جهادی روحیه‌ای برآمده از متن دین است و تلاش بر این است که هر کس در هر جا با هر امکاناتی سعی کند اهداف مقدسی را پیگیری کند.

                              

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه جهادگران آتش به اختیاران جامعه هستند، اظهار داشت: گروه‌های جهادی خط مقدم جریانی هستند که به تعبیر مقام معظم رهبری آتش به اختیار هستند، طلاب جهادگر با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این اردوها شرکت می‌کنند و راه و رسم زندگی و خودسازی را می‌آموزند و به جامعه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

                          

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha