سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت تشکیل گروه های علمی در مدارس علمیه تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهرستان تاکستان، با اشاره به روز مباهله، گفت: واقعه مباهله کمتر از عید غدیر نیست و آیه مباهله سند حقانیت شیعه است، به این صورت که خداوند حکیم حضرت علی (ع)  را نفس پیغمبر اکرم  (ص) معرفی می نماید.

وی با بیان این که جریان مباهله یکی از قصه‌های مهم قرآنی است که خداوند متعال درباره آن، آیه و بلکه آیاتی نازل فرموده است، افزود: مباهله روزی بود که خداوند متعال به واسطه آن، آتش جنگ را خاموش و مسلمانان را از گرفتاری و سختی پیکار و به خطر انداختن روح و جانشان نجات داد. خداوند متعال این کار را به خاطر شرافت کسانی انجام داد که در جریان مباهله حاضر شدند و به منبع لایزال الهی وصل و به صفات خداوندی آراسته بودند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مسئله مباهله در جامعه به خوبی برای مردم تبیین نشده که شما طلاب و روحانیون حوزه باید این موضوع مهم را در جامعه تبیین نمایید.

وی در ادامه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی طلاب، بیان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انقلابی بودن حوزه های علمیه بیان فرمودند، امروز باید طلاب انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین اظهارکرد: یکی از ویژگی های طلبه انقلابی این است که بتواند رک و صریح حرف حق خود را به خوبی در جامعه بیان نماید و در برابر مخالفین و ظالمین ایستادگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، تشکیل گروه های علمی در مدارس را ضروری دانست و گفت: طلاب باید با تشکیل گروه های علمی، اشکالات درسی خود را برطرف کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha