سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سردار سلامی

حوزه/ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید با آبادانی شهر و روستاها میان مردم نشاط ایجاد کرد و محرومیت را در کشور از بین برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، سردار سرلشکر حسین سلامی، پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری تقاطع غیرهمسطح آزادگان اراک اظهار داشت: برای ساخت کشور باید عجله کرد، سستی و تنبلی در ساخت کشور پذیرفتنی نیست، چراکه کشور دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است باید در کوتاه‌ترین زمان کشور  را آباد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب همکاری سپاه با تمام قوا و دستگاه‌ها رمز موفقیت کشور است، سپاه همکاری با تمام دستگاه‌ها را وظیفه شرعی و انقلابی خود می‌داند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مردم به عنوان اربابان واقعی مسؤولین یاد کرد و گفت: امروز دشمن می‌کوشد تا دروازه‌های جهان را به روی ملت ایران بسته نگه دارد، در این شرایط مردم با صبر و شکیبایی، نجابت، آگاهی و موقعیت‌شناسی خود به دشمن ثابت کردند که ایران کشوری مستقل است و نیاز به بیگانگان ندارد.

سلامی با اشاره به برگزاری آیین کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و گرامیداشت ۶۲۰۰ استان مرکزی گفت: امروز روز باشکوه و آسمانی برای استان است، چراکه عطر وجود لاله‌های  شهیدان و خورشید عالم‌تاب جهان اسلام در عصر حاضر در این سرزمین طنین‌انداز شده است و رایحه دل‌انگیز شهادت در این سرزمین موج می‌زند.

وی با اشاره به افتتاح تقاطع غیرهمسطح آزادگان نیز تصریح گفت: این طرح در نوع خود در کشور بی‌نظیر است و همه مسئولان استانی و کشوری باید برای ساختن و آبادانی کشور تلاش کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: باید با آبادانی شهر و روستاها باید میان مردم نشاط ایجاد کرد و محرومیت را در کشور از بین برد.

سلامی تأکید کرد: ایران قادر است در جهان جزو قدرت‌های چشم‌نواز بوده و شهرها و روستاها و مردمانش سرشار از شادی و نشاط باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نیز گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) از ابتدای فعالیت خود خدمات ارزنده‌ای در راستای عمران و آبادانی کشور ارائه داده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: باید در کوتاه‌ترین زمان با ارائه خدمات اجتماعی و امدادی در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم نیز گام‌های مؤثری برداشت.

بر پایه این گزارش، صبح امروز در طی مراسمی با حضور سرلشگر پاسدار سلامی فرمانده کل سپاه بزرگ‌ترین پروژه غرب کشور همزمان با برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در اراک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

پروژه تقاطع غیرهمسطح آزادگان اراک به عنوان بزرگ‌ترین پروژه غرب کشور با مساحتی بالغ‌بر ۱۰ هکتار از سال ۹۴ کلنگ زنی و امروز به بهره‌برداری رسید.

این طرح به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) احداث شد که دارای ۶ پل است که پل شماره یک با طول ۵۸ متر و عرض ۴۸ متر دسترسی بلوار شهیدان رجایی به سمت مرکز شهر از خیابان جهاد و تغییر مسیر به بلوار آنجفی جنوبی را میسر می‌کند.

بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این تقاطع هزینه شده و داری ۹ رمپ و ۱۸ مسیر است و در این طرح ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن آرماتوربندی، ۸۸ هزار و ۳۵۰ مترمکعب خاک‌برداری، ۱۰۷ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم خاک‌ریزی و ۳۷ هزار و ۷۳۰ مترمربع قالب‌بندی انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha