دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در امور وقفی همیشه دو مقوله اجتماع و اقتصاد مسلمین مدنظر است و این دو را نمی توان هرگز از هم جدا پنداشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرآن کریم درباره وقف و امور جهادی بسیار تاکید دارد تا جایی که 45 بار درباره جهاد در قرآن آمده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: لذا اگر همه ما دغدغه کار جهادی وخدمت رسانی به مردم را در سر داریم باید تمام وقت و زمان مان را صرف این کار نماییم و اجازه ندهیم که امور جامعه و مردم زمین بماند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نگاهمان را باید از شغل به وظیفه تعبیر کنیم، افزود: باید هر کسی هر شغل و منصبی دارد، اولین هدف از شغلش را کمک و دستگیری از مردم جامعه بداند و آن زمان می توان گفت که کار و شغل او ارزش معنوی و انسانی دارد.

حجت الاسلام کاروند در ادامه تاکید کرد: اگر می خواهیم جامعه روند صعودی داشته باشد و در جامعه از مشکلی رنج نبریم به شدت نیازمند کار جهادی در کشور هستیم، لذا در انجام امور محوله تنبل و کسل نباشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: در مدیریت جهادی افراد برای جلب رضایت الهی تلاش می‌کنند و قطعا چیزی که رضای الهی در آن وجود داشته باشد، رضای مردم هم خواهد داشت.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: معرفی وقف وظیفه اداره اوقاف می باشد، ولی نباید معرفی امور وقفی تنها محدود به هفته وقف بشود.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه وقف یک عملکرد اجتماعی و اقتصادی است، بیان کرد: در امور وقفی همیشه دو مقوله اجتماع و اقتصاد مسلمین مدنظر است و این دو را نمی توان هرگز از هم جدا پنداشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: اداره کل اوقاف در هر شهر و استانی وظایف متنوعی بر عهده دارد که یکی از این وظایف شناسایی ظرفیت موقافات می باشد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه نیت بیشتر واقفین در استان کردستان حول محور مسجد و امور دینی می چرخد، اظهار داشت: براساس نیازسنجی های صورت گرفته در کشور بیش از 850 نیت برای موقوفات تعریف شده است و عملی کردن نیات واقفین از وظایف اولیه و بدیهی سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در بخش دیگری نیز ما موقوفاتی براساس نیات واقفین داریم همانند بخش کشاورزی و زراعت، تجاری، درمانی، تحصیلی و....

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به ضرورت دفاع از نیات واقفین در سطح استان، اظهار داشت: برای انجام و عملی کردن نیات واقفین با ادارات مختلفی همانند شهرداری ها نشست های زیادی داشته ایم و معتقدیم که آخرین راه بحث حقوقی است در این حوزه موقوفات حقوق عامه مردم است و ما در دفاع از حقوق عامه جامعه هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه رویکرد اوقاف با اولویت حفظ و نگهداری موقوفات، بهره‌وری و تعامل در راستای حفظ موقوفات می باشد، خاطرنشان ساخت: برای دفاع از نیات واقفین پرونده های بسیاری در دستگاه قضا تشکیل داده ایم که خوشبختانه سیستم قضایی کشور و به ویژه استان دفاع خوبی از موقوفات دارند که این مایه دلگرمی ما و واقفین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در بحث موقوفات طلب های زیادی از ادارات دارد و اگر بخشی از این دیون پرداخت شود کارهای عام المنفعه بسیاری می توان در سطح کردستان انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث اربعین اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان کارهای بسیاری انجام داد، عنوان کرد: در 3 نقطه استان کردستان و یک موکب در مرز خسروی در راستای خدمات‌رسانی به زائران توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه این خطه برپا گردید که انصافا خدمات خوبی به زائرین اربعین حسینی ارائه کردند.

حجت الاسلام کاروند در ادامه با اشاره به توزیع بیش از هزار سبد کالا در مناطق حاشیه ای شهر سنندج گفت: طبق آخرین آمار بین مردم حاشیه شهر سنندج بیش از هزار بسته سبد کالا توزیع شده است و همچنین با یاری و همراهی خیرین بیش از 500 کمک هزینه تحصیلی و لوازم تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: یکی از طرح های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد می باشد که این طرح در دو مرحله انجام می شود که در مرحله اول تعدادی از زندانیان آزاد شده اند و مرحله دوم طرح مذکور در ماه ربیع انجام می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha