دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب نقده و محمدیار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین منیری بر لزوم توجه طلاب بر دستگیری از یکدیگر در مسائل مادی و معنوی تأکید کرد و گفت: بر طلاب و فضلا لازم است تا با تقویت ارتباطات علمی و معنوی، در راستای هدایت علمی، معنوی و اخلاقی رویکردهای عملیاتی تأثیرگذاری را در دستور کار خود قر ار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام منیری، امام جمعه محمدیار در جلسه طلاب و فضلای نقده، محمدیار و پلدشت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با بیان اینکه طلاب و محصلان علوم دینی با جهاد در مسیر کسب فضائل الهی و مبانی دینی، سختی سفر و دوری از خانه و خانواده را به جان خریده، در مسیر تعالی دین خدا گام نهاده اند، اظهار داشت: سربازان اسلام باید به اهداف متعالی مبانی دینی توجه روز افزونی داشته و خود را واگذار به صاحب دین، یعنی ذات اقدس الهی نمایند؛ توجه بایسته به انجام رسالت و وظایف به عنوان هدفی بزرگ، نیازمند همت والاست.

وی امید و امیدآفرینی در عرصه های مختلف زندگی را از مباحث مهم شرایط حاضر کشور دانست و یادآور شد: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید سرلوحه فعالیت منادیان مبانی دینی قرار گیرد؛ عدالت، علم و پژوهش، اخلاق و معنویت و سبک زندگی توجه بایسته ای داشته باشیم.

امام جمعه محمدیار بر لزوم توجه طلاب بر دستگیری از یکدیگر در مسائل مادی و معنوی تأکید نمود و ابراز داشت: بر طلاب و فضلا لازم است تا با تقویت ارتباطات علمی و معنوی، در راستای هدایت علمی، معنوی و اخلاقی رویکردهای عملیاتی تأثیرگذاری را در دستور کار خود قر ار دهیم.

حجت الاسلام منیری، مثبت اندیشی را از الزامات محصلان علوم دینی دانست و یادآور شد: سوء ظن و بدبینی مانعی بزرگ پیش روی انجام رسالت های دینی و الهی است و برای تعالی در عرصه های مختلف معنوی، باید حسن ظن در مواجهه با مؤمنین را سرلوحه رویکرد خود قرار دهیم.

وی بر حفظ و صیانت از شأن و جایگاه بزرگان علوم دینی توسط خود روحانیون تأکید کرد و یادآور شد: برای تقویت تعاملات و ارتباطات علمی، معنوی و اخلاقی که ناظر به هم اندیشی نخبگانی است، باید در راه کسب معارف ناب الهی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنیم.

امام جمعه محمدیار تبلیغ دین را از وظیفه مهم و خطیر طلاب و روحانیون دانست و اذعان داشت: نیاز است تا طلاب و فضلا ضمن توجه بیشتر نسبت به بسترهای تبلیغی در فضای روستا، از حضور میدانی در میان مردم و به کارگیری تخاطب واقعی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی مهاجرت اقوام از شهر محمدیار را از چالش های پیش روی این منطقه عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم طلاب و فضلا با استقرار در منطقه به امر تبلیغ توجه روز افزونی داشته در راستای ارتقاء ابعاد معنوی و معرفتی  جامعه نقش آفرینی بایسته ای داشته باشند.

حجت الاسلام باغبان، نماینده طلاب نقده در مجمع طلاب و فضلای حوزه علیمه قم، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب، تحولات تبلیغی و الزامات فرهنگی منطقه را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام حسینی مقدم نیز به نمایندگی از طلاب و فضلای نقده، ضمن بیان دغدغه ها، دیدگاه ها و نظرات طلاب، اظهار داشت: هم اندیشی طلاب باید در راستای برطرف سازی نقص ها و ضعف هایی که در روند عمل به وظایف به وجود آمده، تشکیل شود.

در پایان این جلسه از طلاب نخبه شهرستان نقده و محمدیار تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha