دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نصراللهی

حوزه/ دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ضمن اشاره به افزوده شدن محور «کرونا و سواد رسانه‌ای» به محورهای این همایش گفت: بر اساس تصمیم شورای راهبری همایش، به مقالات برگزیده در دو سطح مقالات علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه دکتر محمدصادق نصراللهی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره یک مرحله تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان اردیبهشت و اصل مقالات تا پایان مرداد ماه سال جاری، اظهار داشت: فرصت باقیمانده تا پایان اردیبهشت ماه، فرصت مغتنمی است تا اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه سواد رسانه‌ای حضور و مشارکت حداکثری در این رویداد علمی و دانشی داشته باشند تا شاهد تعامل و تعاطی فکری در موضوع مهم سواد رسانه‌ای و تولید دانش در این حوزه باشیم.  

وی با بیان اینکه اگرچه شیوع ویروس کرونا، یک تهدید بالقوه به حساب می‌آید، اما به نظر می‌رسد که برای همایشی با شعار حکمرانی و سواد رسانه‌ای یک فرصت تلقی شود، افزود: این اتفاق یک بار دیگر به ما اهمیت صدچندان سواد رسانه‌ای همه گروه‌های مخاطب را به‌ویژه در مواقع بحران گوشزد کرد.

دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با اشاره به تصمیم اخیر شورای راهبری همایش درباره این رویداد از بخش ویژه‌ای با عنوان «کرونا و سواد رسانه‌ای» در این همایش برای دریافت مقالات خبر داد و گفت: البته از ابتدای شیوع این ویروس همایش بخش ویژه‌ای مربوط به این رخداد را راه‌اندازی و نسبت به تولید محتوا اقدام کرده بود اما در این مرحله از مقالات دریافتی در این زمینه  استقبال خواهیم کرد.

وی، سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را فرصتی جهت پاسخگویی به این نیاز علمی کشور دانست و افزود: به نظر می‌رسد که خلأهای پژوهشی در این حوزه‌ موضوعی، به‌خوبی خود را عیان کرده، از این رو پژوهشگران حوزه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با عنایت ویژه‌ای به موضوع "کرونا" نگریسته و نسبت به ارسال آثار علمی خویش به همایش اقدام کنند.

نصراللهی یکی از تصمیم‌های مهم شورای راهبری را تعیین جوایز نقدی برای مقالات برتر و برگزیده عنوان کرد و گفت: بر همین اساس، مقرر شد جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی به پنج مقاله برتر اعطا شود که مقاله اول سطح علمی ـ پژوهشی، ۳ میلیون تومان، مقاله دوم، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مقاله سوم، ۲ میلیون تومان، مقاله چهارم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مقاله پنجم، یک میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در سطح علمی ـ ترویجی، مقاله اول، یک میلیون تومان، مقاله دوم،  ۸۰۰ هزار تومان، مقاله سوم، ۶۰۰ هزار تومان، مقاله چهارم، ۴۰۰ هزار تومان و مقاله پنجم، ۲۰۰ هزار تومان جایزه نقدی دریافت می کنند.

نصراللهی همچنین از تلاش جهت چاپ مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی و ترویجی کشور خبر داد و ابراز داشت: اگرچه مقالات مطلوب و مناسب دریافتی به شکل رایج تمامی همایش‌ها در مجموعه کتاب مقالات این رویداد به چاپ خواهد رسید، اما تلاش خواهیم کرد که مقالات برتر در نشریات علمی معتبر کشور به چاپ برسد.

وی افزود: در این زمینه می‌توان از اعلام آمادگی نشریه علمی ـ پژوهشی «دین و ارتباطات» متعلق به دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) نام برد که پس از طی مراحل تعریف شده و داوری، امکان چاپ مقالات برتر در آن وجود خواهد داشت.    

وی در خاتمه از دریافت مجوز ISC برای همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی خبر داد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha