سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصویری رپورٹ|قم میں سماجی فاصلہ اور طبی امور کی رعایت کے ساتھ دینی مدارس میں امتحانات منعقد

حوزه/ مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تغییرات و ویژگی های امسال برای آزمون شفاهی دروس خارج، گفت: با توجه به اینکه آزمون شفاهی خارج به صورت حضوری و با نوبت بندی انجام می‌شود، طلاب می‌بایست در زمان مقرر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همراه داشتن ماسک حضور یابند.

حجت‌الاسلام هادی وحیدی پور در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام آغاز امتحانات خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، گفت: با توجه به جایگاه و اهمیت دروس خارج که در حوزه از بالاترین سطح علمی برخوردار است و طلاب با شرکت در این دروس تلاش‌های علمی و پژوهشی در خور توجهی انجام می‌دهند، آزمون این مقطع به صورت شفاهی و تقریرات دروس خارج نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی، یادآور شد: با توجه به اینکه این آزمون به صورت حضوری و با نوبت بندی از پیش تعیین شده انجام می‌شود، طلاب می‌بایست در زمان مقرر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همراه داشتن ماسک حضور یابند و از مراجعه در غیر زمان‌های تعیین شده خودداری کنند.

مدیر ارزشیابی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: طلابی که در طول امتحانات به دلیل ابتلاء به بیماری نمی‌توانند در امتحانات شرکت کنند، با تلفن 05132008346 تماس بگیرند و یا در پیام رسان ایتا به شناسه @sakhre1361 هماهنگی لازم را انجام داده و مستندات پزشکی خود را ارائه دهند.

حجت الاسلام وحیدی‌پور افزود: یکی از ویژگی‌های امتحانات خارج در سال تحصیلی جاری، حضور 15 نفر از اساتید و فضلای جوان و شاگردان حلقه‌های درس خارج در گروه‌های امتحانی است که با هدف افزایش گروه‌های امتحانی و رعایت حال اساتید بزرگوار خارج انجام شده است.

وی به تغییر دیگری در امتحانات خارج امسال اشاره کرد و بیان داشت: در این دوره، اساتید ضمن بررسی و ارزیابی آموخته‌های علمی طلاب، افراد مستعد در تدریس را در سطوح مختلف شناسایی و به معاونت آموزش معرفی می‌کنند.

مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به برگزاری برخی از جلسات به صورت مجازی، خاطر نشان کرد: داشتن تقریرات اعم از شرکت در کلاس های حضوری و مجازی است و در صورتی که درسی به صورت مجازی برگزار نشده است، تقریرات دروس حضوری کفایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه کارت ورود به جلسه آزمون به صورت الکترونیکی کفایت می‌کند و نیازی به همراه داشتن پرینت کارت نیست، اضافه کرد: اگر افرادی تقریرات خود را به صورت تایپی تدوین کرده‌اند، نیاز به ارائه پرینت نیست و فایل تقریر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. البته طلاب جهت امتحان شفاهی باید لوازم مورد نیاز (لپ‌تاپ، تبلت و...) برای امتحان شفاهی و ارائه درس را همراه داشته باشند.

حجت الاسلام وحیدی پور با بیان اینکه تأیید انتخاب درس، توسط مدیریت آموزش و برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: طلابی که به هر دلیلی دروس آنان تأیید نشده، امکان شرکت در آزمون شفاهی را ندارند.

مدیر ارزشیابی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، با اشاره به برگزاری امتحانات خارج غیرحضوری و حضوری شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: واجدین شرایط در این امتحان، بر اساس تاریخ درج شده بر روی کارت، از طریق سامانه LMS در امتحان شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص تقریرات طلابی که به صورت غیرحضوری و حضوری شهرستان‌ها در آزمون دروس خارج شرکت می‌کنند، گفت: این دسته از طلاب، فایلPDF یا اسکن تقریرات دست‌نویس خود را با کد طلبگی نامگذاری کرده و از طریق پیام رسان ایتا به شناسه @sakhre1361 ارسال کرده و در صورت عدم توانایی اسکن، دفتر تقریرات دست‌نویس خود را از طریق پست جمهوری اسلامی ایران، ارسال کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امتحان غیرحضوری ویژه اساتید و کادر مدارس علمیه شهرستان‌ها است، مدارس موظفند قبل از زمان شروع امتحان نسبت به راه اندازی سامانه مجازی در مدرسه اقدام نمایند تا در زمان تعیین شده دچار مشکل نشوند.

گفتنی است، آزمون شفاهی دروس خارج حوزه علمیه خراسان از اول تا دهم تیرماه 99 در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha