یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
موسوی

حوزه / حجت الاسلام موسوی گفت: قرآن نقشه راه زندگی انسان ها و دوای دردهای روحی افراد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین امروز در نشست مدیران مدارس علمیه قزوین به اهمیت قرآن آموزی طلاب در مدارس علمیه اشاره و بیان کرد: باید همه نگاه ها و توجه ما به  قرآن باشد تا بتوانیم مشکلات مختلفی که امروز گریبان گیر جامعه هست را به خوبی برطرف کنیم.

وی افزود: تنها با تمسک با قرآن و ائمه(ع) می‌توان راه درست را پیدا کرد و به سعادت رسید و این نور با ولایت، هدایت، امامت محقق می‌شود. اگر بخواهیم با قرآن مأنوس شویم باید آن را بفهمیم و باید مراقب بود که هم جسم قرآن کریم و هم روح آن را درک کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه قرآن نقشه راه زندگی انسان ها و دوای دردهای روحی افراد است، اظهار کرد: اگر انسان مؤمن باشد از الطاف انسان ساز قرآن برخوردار می شود.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: قرآن کتابی کامل و جامع است که هدف آن هدایت بشریت به سوی سعادت و کمال است، لذا قدم گذاشتن انسان در مسیر قرآن او را از بلاها و مصیبت ها مصون و بیمه می کند

وی با بیان اینکه متأسفانه در جامعه قرآن و روایات و منابع غنی اسلامی مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد:  باید تا می‌توانیم با قرآن و مفاهیم آن انس بگیریم و از آیات آن درس گرفته و در زندگی پیاده کنیم.

به آموزش قرآن در مدارس علمیه توجه جدی شود

 معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین از مدیران، اساتید و دست اندرکاران مدارس علمیه خواست که به امر قرآن آموزی در مدارس توجه جدی کنند.

حجت الاسلام موسوی به موضوع اثر بخشی فعالیتهای فرهنگی در جامعه اشاره و عنوان کرد: اگر چنانچه کاری را با پیوست فرهنگی انجام می دهیم باید در مرحله اول به آن ایمان داشته باشیم، در غیر اینصورت فعالیت ما خروجی خوب و اثر بخشی نخواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha