دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عاشورا

حوزه/  قیام سید الشهداء تجلی همه ارزشهای والای انسانی، آسمانی و اسلامی در برابر  تمام نمادهای ابلیسی و شیطانی است.  رهبر نهضت کربلا به همه و همه جا و برای همیشه حقّانیّت این واقعیّت قرآنی را به نمایش گذاشت:"...ِ کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اَللّهِ ..."  (بقره /۲۴۹ )

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خرسانی ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سلسله مباحث (یک نکته از این معنا) مطالبی را عنوان نموده که تقدیم می شود:

حادثه با عظمت، پرشکوه و شگفت انگیز نهضت عاشورای سالار شهیدان حضرت حسین بن علی _علیهماالسلام_ به عمق آفرینش ، جامعیت دین و گسترش تاریخ است. عاشورا تأویل و تبیین عینی معارف و حقایق قرآن است. جنگ کربلا تقابل کل دین با کل کفر و شرک و نفاق و تزویر و دنیا زدگی است. عاشورا مکتب انسانیت، شرافت، عدالت، عزت و بندگی پروردگار است.

 قیام سید الشهداء(ع) تجلی همه ارزشهای والای انسانی، آسمانی و اسلامی در برابر  تمام نمادهای ابلیسی و شیطانی است.  رهبر نهضت کربلا به همه و همه جا و برای همیشه حقّانیّت این واقعیّت قرآنی را به نمایش گذاشت:"...ِ کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اَللّهِ ..."  (بقره /۲۴۹ )

 ملاک پیروزی در مبارزه، رسیدن به هدف و حفظ آرمانها و ارزشهایی است که نبرد برای آنها صورت می گیرد و معیار شکست نیز تحقق نیافتن هدفهای جنگ است. پس کشته و اسیر شدن و یا کشتن و اسیر گرفتن در ارزیابی شکست و پیروزی دخالت و تأثیری ندارد. چنانکه لشکر انبوه و اندک در هزیمت و نصرت در میدان جنگ در حدّ معدّ است و عنصر مؤثر و تعیین کننده در جنگ، ایمان راسخ، انسجام، اتحاد و برخورداری از رهبری الهی و فرمانبرداری عاشقانه و مخلصانه از اوست. برابر معیارهای پذیرفته شده وحیانی، عقلانی و عقلایی، پیروز جنگ کربلا  حسین بن علی _علیهماالسلام_ و یاران او هستند.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha