دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: تهدیدنمایی آمدن ترامپ و فرصت نمایی حضور بایدن، اگر ناآگاهانه باشد نشان بی‌بصیرتی و غفلت سیاسی است و اگر آگاهانه باشد نشان وادادگی و خیانت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به انتخابات آمریکا و تلاش ترامپ و بایدن برای دوره آتی ریاست جمهوری ایالات‌متحده، اظهار کرد: هر کس رئیس‌جمهور آمریکا بشود، سیاست مهار ایران انقلابی و مقابله با مقاومت اسلامی را رها نخواهد کرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: روشن است که ساختار تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته توسط هر دو جریان ایجاد و تقویت شده حفظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: چه ترامپ رئیس‌جمهور شود و چه بایدن، بین اروپا و آمریکا در مقابله با ایران، همگرایی بیشتری را شاهد خواهیم بود؛ زیرا اگر بایدن رأی بیاورد، روش نرم‌تری را در مقابل ایران به حسب ظاهر اتخاذ خواهد کرد و همین باعث می‌شود اروپا مواضعش را نزدیک‌تر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اگر ترامپ هم رئیس‌جمهور شود اگرچه شاید خوشایند اروپایی‌ها نباشد اما از آنجا که اولاً اروپا در مقابل آمریکا اراده‌ای ندارد و ثانیاً نمی‌تواند ۴ سال دیگر با ترامپ مقابله کند و ثالثاً اختلافات زیادی با آمریکا بر سر مهار ایران ندارد، حتماً مواضعش را با ترامپ هماهنگ‌تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به آنچه از وجوه حضور هر یک از این دو نفر گفتیم، یک نکته اصلی و اساسی باقی می‌ماند و آن اینکه برخلاف درشت‌نمایی رسانه‌ای و بزک سازی حضور بایدن و دشوارنمایی حضور ترامپ، اتفاق عمده‌ای که پس از انتخاب هریک از این دو نفر خواهد افتاد، چند هفته شوک روانی مثبت یا منفی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مهم تقویت ابعاد مختلف اقتصاد، امنیت و فرهنگ ایران انقلابی و انسجام داخلی و اعتمادسازی بیشتر به مردم نجیب و صبور ایران است.

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان محترم و سایر مسئولان در فرصت باقیمانده تا جابجایی دولت دوازدهم(مردادماه) ده ماه وقت خدمت جهادی و مدبرانه برای کاهش مشکلات مردم دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: درواقع با رفتن این نامزد و آمدن آن یکی اتفاق خاصی نمی‌افتد. به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی، بصیرت حقیقی دیدن تهدیدها و فرصت‌ها به اندازه واقعی آن است.

وی تصریح کرد: تهدیدنمایی آمدن ترامپ و فرصت نمایی حضور بایدن، اگر ناآگاهانه باشد نشان بی‌بصیرتی و غفلت سیاسی است و اگر آگاهانه باشد نشان وادادگی و خیانت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    3 0
    یعنی آمدن ترامپ فرصت و آمدن بایدن تهدید است؟!!! و قائل این مطلب بصیرت سیاسی دارد؟!!