یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
راهپیمایی مردم شهرکرد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

حوزه/ مسئول فرهنگی سطح سه مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران از دو جهت «ارائه الگوی مبارزه» و «تأثیر بر تصمیمات منطقه» بر انتفاضه فلسطین اثرگذار بوده است.

مرضیه عظیمی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد درباره جنایات اخیر استکبار و رژیم صهیونسیتی، بیان کرد: تفاوتی که انتفاضه موشکی با دیگر جریانات مبارز در فلسطین دارد، مبین آن است که با الهام گرفتن از مبارزات بر حق ملت مسلمان ایران و رهبری آن، این امکان برای فلسطینی‌ها به وجود آمده که دریابند آمریکا و اسراییل شکست‌ناپذیر نیستند و امکان رویارویی و تقابل با آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انتفاضه اول فلسطین یا انتفاضه سنگ از ۸ دسامبر ۱۹۷۸ تا برگزاری کنفرانس مادرید در سال ۱۹۹۳ ادامه یافت، تشریح کرد: جرقه‌های انتفاضه نخست فلسطینیان (انتفاضه سنگ)، از آنجا زده شد که یک کامیون اسرائیلی چند کارگر فلسطینی را در ایست بازرسی بیت حانون واقع در شمال نوار غزه زیر گرفت و چهار نفر از آن‌ها را به شهادت رساند.

مسئول فرهنگی سطح سه مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد، افزود: شهادت ۴ فلسطینی آغازگر انتفاضه نخست بود که فلسطینیان این تصادف را قتل عمد دانستند و روز بعد در هنگام تشییع پیکرها به مقر ارتش رژیم صهیونیستی در جبالیا سنگ زدند و با تیراندازی ارتشیان مواجه شدند و ۱۳۰۰ فلسطینی شهید شدند.

عظیمی بابیان اینکه حکومت فلسطین، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل متحد (قطعنامه ۴۷۸)، شرق بیت‌المقدس را نیز بخشی از کرانه غربی می‌دانند و این موضوع را اسرائیل انکار می‌کند، گفت: اسرائیل بخشی از جنوب لبنان را طی سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ و همچنین جزیره‌های صنافیر و تیران را از هنگام جنگ شش‌روزه تا مدتی در اشغال خود داشت. مناطق اشغالی شامل کرانه غربی، نوار غزه و بیشتر بلندی‌های جولان تا شبه‌جزیره سینا است. (به کرانه غربی رود اردن و نوار غزه، اراضی فلسطینی یا مناطق اشغال‌شده فلسطینی هم گفته می‌شود.)

مسئول فرهنگی سطح سه مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد، در ادامه به تأثیرپذیری انقلاب اسلامی ایران در مقاومت اشاره کرد و گفت: مردم فلسطین با الهام از انقلاب ایران، متناسب با شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود به میدان آمدند و مبارزه را از چارچوب معادلات سیاسی اعراب خارج کردند.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران از دو جهت «ارائه الگوی مبارزه»، یعنی وارد کردن مردم به میدان نبرد و «تأثیر بر تصمیمات منطقه»، بر انتفاضه فلسطین اثرگذار بوده است.

عظیمی با بیان اینکه استقرار نظام جمهوری اسلامی در قدرتمندترین کشور منطقه به نحو محسوسی موازنه را به نفع مسلمانان بر هم زد، گفت: اعلام خطر انقلاب اسلامی ایران از سوی غرب موجب شد تا سازش و مصالحه با دشمن صهیونیستی مانند گذشته، تنفرانگیز تلقی نشود، لذا دولت های عرب آمادگی آن را پیدا کردند تا با فدا کردن منافع و حقوق خویش و نادیده گرفتن حقوق از دست‌رفته مردم فلسطین، رژیم اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه طلاب دغدغه مند با آگاهی و بصیرت نسبت به مسائل مسلمانان در سطح بین‌الملل، می‌بایست برای رفع مشکلات آنان اهتمام ورزند، خاطرنشان کرد: حوزویان  در ادامه راه و آرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در حمایت از قبله‌ی نخست مسلمین، باید به هر شکل ممکن در صحنه‌ی مبارزه و مقاومت تا پیروزی قدس شریف، حضور داشته باشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha