دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهدی رجایی نیا

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر ثمره مقاومت و ایستادگی مردم فداکار ایران در برابر دشمنان انقلاب و اسلام است، گفت: رزمندگان اسلام به رهبری حضرت امام راحل با اخلاص، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن بعثی که مورد حمایت استکبار و دشمنان اسلام از شرق و غرب بود، با شجاعت ایستادگی کرده و در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خرمشهر را آزاد کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، به مناسبت سالروز فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمنان انقلاب از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند و تنها را پیروزی و دفاع از ارزش های انقلاب در برابر آنها، مقاومت است.

وی ادامه داد: امروز پیروزی مردم مظلوم غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی نیز درسایه مقاومت و پایداری مردم در برابر جنایات وحشیانه رژیم سفاک و ددمنش صهیونیستی اتفاق افتاده و نشانه اقتدار کامل جریان مقاومت در برابر صهیونیسم جهانی است.

*تحلیل درست تاریخ

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا با اشاره به اینکه برای فهم صحیح روز فتح خرمشهر و عوامل و زمینه های اشغال و آزاد سازی آن باید درک درستی از حوادث تاریخی داشته باشیم، گفت:  اصولا برای اینکه بتوانیم تصمیم درستی برای امروز و فردای کشور داشته باشیم، باید نگاهی به تاریخ و حوادث تاریخی و جریان های برآمده از دل آن بیندازیم و از آنها نیز برای امروز خود درس بگیریم .

وی ادامه داد: در چند قرن گذشته، ما شاهد پدیده ای به نام تمدن غربی هستیم، بر همین اساس برای رسیدن به مقوله دلایل اشغال فتح خرمشهر و دشمنی ها با نظام اسلامی، باید تحلیل درستی از تمدن غربی و به دنبال آن پدیده انقلاب اسلامی داشته باشیم.

*محوریت تمدن غربی

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا اظهار داشت: تمدن غربی بر دو محور "علم محوری و برپایه دانش تجربی و تکنولوژی و قدرت بیشتر برای تسلط بر طبیعت" و " استکبار، فرصت طلبی و دنیا طلبی مادی با هر وسیله ای"، استوار است و با استفاده از روش های استکباری و با تکیه بر تکنولوژی خود، کشورهای زیادی را در جهان سوم به صورت مستقیم یا غیرمستقیم استثمار کرده و وابستگی شدیدی را بر آنها تحمیل کردند.

دکتر رجایی نیا خاطرنشان کرد: در کنار تمدن غرب که ماهیت و رویکرد اومانیستی، لیبرالیستی و سکولاریسم داشت، بلوک شرق نیز با محوریت شوروی سابق با رویکرد کمونیستی نیز مطرح بودند، که البته هر دو در دنیاگرایی، نفی مذهب، سلطه طلبی و دنیا خواهی و استثمار کشورهای جهان سوم، وجه مشترک داشتند.

*ظهور جریان سوم

وی ادامه داد: در شرایطی که بلوک شرق و غرب در دنیا دنبال سلطه طلبی و دوقطبی کردن جهان بودند، انقلاب اسلامی ایران با رویکرد خدامحوری، اصالت توحید و اعتقاد به معاد ظهور کرده، که با ایدئولوژی های بلوک غرب و شرق در تضاد کامل قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا اظهار داشت: تمدن غرب از راه استعمار و استثمار کشورهای اسلامی، غارت منابع و دخالت در امور کشورها ضربه های سنگینی در طول تاریخ وارد کرده بود و پیروزی انقلاب اسلامی برای آنها قابل تحمل نبود، بنابراین شروع به توطئه و فتنه انگیزی کردند.

*جنگ تحمیلی توطئه تمدن غرب برای مقابله با جریان سوم

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس راه اندازی جنگ تحمیلی هشت ساله را نقشه دشمنان اسلام برای نابودی انقلاب اسلامی و مقابله با شکل گیری تمدن نوین اسلامی بود، گفت: حزب بعث عراق و صدام به عنوان یک شخصیت اقتدارگرا و مستبد، نه تنها به ایران بلکه به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز چشم طمع داشت، بله نظام سلطه اعم از بلوک غرب و شرق، صدام را برای سرنگونی انقلاب اسلامی بسیج کرده و از همه جهات نظامی و اقتصادی، به او کمک کردند و خرمشهر اشغال شد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا تصریح کرد: بعد اشغال خرمشهر که با پشتیبانی مستقیم بلوک غرب و شرق از صدام و حزب بعث اتفاق افتاد، مردم ایران به رهبری حضرت امام راحل با نگاهی که به ماهیت انقلاب اسلامی و مساله جهاد و شهادت داشتند، با تمام وجود مقاومت کرده و خرمشهر را آزاد کردند.

*مقاومت دال مرکزی انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا با اشاره به اینکه مقاومت دال مرکزی و رمز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر بود، گفت: برای آینده در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، هیچ راهی جز استقامت و فداکاری نداریم، دشمنان نه تنها جنگ تحمیلی بلکه دها فتنه دیگر مانند جریان های چپ، منافقین، جریان های ناسیونالیستی و تجزیه طلب را بر کشور تحمیل کردند ولی در سایه فداکاری و هوشیاری مردم یکی پس از دیگری خنثی شد.

وی اظهار داشت: استقامت، فداکاری و اخلاص باید نمادی برای حرکت انقلاب اسلامی به سمت افق های پیش رو و تمدن اسلامی باشد و، در همه فعالیت ها، مدیریت ها و صحنه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید نگاهی جهادی و در راستای پیشبرد اهداف انقلاب داشته  و مراقب نفوذ و توطئه دشمنان باشیم.

*چالش جدی انقلاب اسلامی و تمدن غربی

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا با اشاره به اینکه دشمنان هیچگاه دست از معارضه و دشمنی برنمی دارند، گفت: بر خلاف کسانی که نیروهای انقلاب را متهم به توهم توطئه و دشمن تراشی می کنند، دشمنان دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند، این افراد اگر تحلیل درستی از تاریخ و حوادث تاریخی بویژه در یکی دو قرن اخیر داشته باشند، دشمنی دشمنان به عنوان یک واقعیت آشکار را توهم توطئه نمی دانند.

وی اظهار داشت: اساس ایدئولوژی انقلاب اسلامی و تمدن غربی با هم در تضاد بوده و ذات آنها قابل جمع نیست، به همین دلیل دشمنی ها ادامه دارد، یک روز با تهاجم، شبیه خون و جنگ فرهنگی، زمانی با جنگ اقتصادی و نفوذ و فتنه انگیزی های سیاسی دنبال به زانو درآوردن انقلاب هستند.

*تلاش دشمنان برای براندازی انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا با اشاره به حوادث سال ۱۳۸۸ گفت: آنها با اتهام تقلب و خدشه در انتخابات ریاست جمهوری، فتنه بزرگی را بر کشور ما تحمیل کردند، قطعا اگر جمهوری اسلامی در زمینه تسلیحات نظامی و دفاعی از یک سو و هدایت های رهبر معظم انقلاب و مقاومت مردم نبود، لحظه ای آنها در حمله نظامی علیه کشور عزیزمان درنگ نمی کردند.

وی اظهار داشت: ما نباید هیچ گاه از دشمنی ها و نقشه های شوم استکبار جهانی غافل شویم بلکه باید قدرت و توانمندی های خود را افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا تصریح کرد: آنها در کنار جنگ اقتصادی، تهاجم فرهنگی شدیدی را از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی علیه مردم به راه انداخته و که باید بیدار و هوشیار باشیم و نسل جوان را در مقابل این تهاجم صیانت کنیم.

*کمک مردم به تشکیل دولت انقلابی

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ابزار امیدواری کرد: مردم ایران با حضور در صحنه انتخابات به تشکیل یک دولت انقلابی برای تحقق برنامه های گام دوم انقلاب اسلامی کمک کنند، به نظر می رسد با همان استقامت و فداکاری که رمز پیروزی انقلاب و فتح خرمشهر است می توانیم در چهل سال دوم انقلاب، تحولات چشم گیری را در سراسر کشور رقم بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا یادآورشد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب به برکت تجربیات گرانسگ چهل سال گذشته و ظرفیت های عظیم، کشور در مسیر یک جهش بزرگ قرار دارد و اگر تحلیل های درستی از تاریخ، جریان های تاریخی و انقلاب اسلامی به مردم ارائه دهیم و با حضور مردم در صحنه، یک دولت انقلابی در انتخابات پیش رو سرکار بیاید، حتما به توفیقات الهی و دعای خیر حضرت ولی عصر( عج) حرکت انقلاب اسلامی به اوج پیشرفت خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha