دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امیرصادقی

حوزه / یک تهیه‌ کننده گفت: دوست ندارم به بهانه تهیه فیلم، ارزش‌هایی که به آن باور دارم را زیر پا بگذارم.

خسرو امیرصادقی؛ تهیه‌ کننده و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: متاسفانه کارهای نمایشی سینما و تلویزیون به آثار آپارتمانی خلاصه شده‌اند، برای همین تنوع قومی را در کارهای مربوطه کمتر از قبل شاهد هستیم، در صورتیکه فرهنگ غنی و متنوع ما زیبایی‌های بسیاری دارد که می‌توان از آن در ساخت آثار سینمایی بهره برد.

وی افزود: دلیل ضعف موجود در تولیدات نمایشی را یک امر می‌دانم، آنهم اینکه در ساخت، دیگر دقت لازم سابق صورت نمی‌گیرد و تنها نکته‌ای که اهمیت دارد ساختن به هر قیمتی است، برای همین، دیگر کمتر کارهای عمیق و تاثیرگذاری از رسانه ملی پخش می‌شود، هرچند در سینما نیز چنین وضعیتی حاکم است.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه در تولیدات نمایشی، جریان‌سازی اخلاقی نداریم، گفت: وقتی ملاک در ساخت تنها رضایت تماشاگر به هر قیمتی باشد دیگر این نکته اهمیت خود را از دست خواهد داد که توصیه‌های دینی باید با زبان هنری به مخاطب منتقل شود. درباره کارهای خود باید این نکته را اعلام کنم هیچگاه حاضر نشدم برای جلب تماشاگر، اخلاقیات را زیر پا بگذارم.

امیرصادقی متذکر شد: دلیل دیگری که برای برخی بی‌اخلاقی‌ها در کارهای نمایشی می‌توان برشمرد، الگو برداری این آثار از کارهای خارجی است، درصورتیکه تولیدات غربی بر پایه باورهایی شکلی گرفته که با فرهنگ و عرف ما مطابقتی ندارد.

آرزو می کنم شاهد اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ و هنر باشیم

وی با تاکید بر اینکه امیدوار است با آمدن رئیس جمهور جدید وضعیت هنر بهبود یابد، تصریح کرد: آرزو می‌کنم با آمدن رئیس جمهور جدید شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

این سینماگر در انتها درباره وضعیت کار در سینما نیز گفت: متاسفانه شرایط تولید بسیار سخت شده است به ویژه در شرایط کرونایی امکان تهیه بسیار دشوارتر از گذشته شده است، البته برای بازی پیشنهاداتی داشته‌ام، اما به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و پایین بودن کیفیت فیلمنامه‌ها، حاضر به بازی در آن کارها نشده‌ام.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha