دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روز قلم

بانوی نویسنده قمی تأکید کرد: از جمله الزامات مهم در راستای موفقیت یک نویسنده در دنیای امروز، مخاطب شناسی و اصل به روز بودن است.

مرضیه نفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به چهاردهم تیرماه، روز قلم و تبریک این روز به همه اهالی قلم و فرهیختگان گرامی ابراز داشت: یک نویسنده برای این که بتواند مخاطب خود را بشناسد، قبل از هر چیز باید زمانه و اقتضائات آن را به درستی درک کند و گرنه نخواهد توانست با مخاطب خود به ویژه مخاطبان حساس امروزی، ارتباط لازم را برقرار نماید.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: نویسندگان نقش بسیار مهمی در کتابخوان کردن یک نسل برعهده دارند، چه آن که خلق آثار قلمی جذاب و متعهدانه می تواند تا حدود زیادی جامعه را به سمت و سوی کتاب خوانی سوق دهد.

این نویسنده و پژوهشگر ادبی همچنین خاطرنشان کرد: اعتقاد بنده بر این است که علیرغم جذابیت ها و همه گیری فضای مجازی، همچنان مخاطبان حرفه ای، کتاب را انتخاب می کنند، اما با این حال اگر برای همین مخاطبان جدی نیز برنامه نداشته باشیم، چه بسا این ها را هم از دست بدهیم.

وی افزود: از الزامات مهم در راستای موفقیت یک نویسنده، به روز بودن و مخاطب شناسی است و اگر نویسندگان ما این دو اصل را به درستی رعایت کرده و هنرمندانه و متعهدانه قلم بزنند، قطعاً مخاطبان بسیاری را جذب خود می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha