یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام تقدیری

حوزه/ حجت‌الاسلام تقدیری گفت: هویت بخشی و رشد فعالیتی و محتوایی هیئات دانش‌آموزی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت‌الاسلام تقدیری رئیس کارگروه کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شعار امسال عملیات محرم این کارگروه ” نسل به نسل در پناهت هستیم ” اعلام شده است گفت: این کارگروه هر ساله تلاش دارد تا با ارائه برنامه‌های مدون، ویژه کودکان و نوجوانان در ماه محرم در مسیر حفظ شعائر اهل‌بیت(ع) گام بردارد.

وی با اشاره به شرایط کرونایی در کشور در یک سال گذشته و مهم دانستن ترویج آموزه‌های مذهبی در بین کودکان و نوجوانان گفت: تولید و تکثیر دفترچه‌ای با نام دفترچه نوغلامان که در آن از طرح‌ها و نوآوری‌ها در خصوص برنامه‌های ویژه محرم گفته شده است.

حجت‌الاسلام تقدیری افزود: راه‌اندازی هیئت‌های خانوادگی، سیاه‌پوش کردن درب منازل و دیگر آموزش‌ها در این خصوص از جمله مواردی است که در این دفترچه‌ها قید شده است.

وی بیان کرد: سازمان مدارس صدرا امسال با همکاری و مشارکت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان تلاش کرد تا به هیئات دانش‌آموزی توجه بیشتری کند و ضمن منسجم کردن آن‌ها نسبت به رشد و تعالی آن‌ها برنامه‌هایی ارائه دهد.

حجت‌الاسلام تقدیری در این خصوص گفت: با همکاری مدیران سازمان مدارس صدرا در تمامی این مدارس در سراسر کشور هیئات دانش‌آموزی تشکیل شد و مسئولین هیئت‌ها معرفی شدند تا در کلاس‌های آموزش مجازی ویژه فعالیت‌های محرمی شرکت کنند.

وی همچنین با اشاره به تولیداتی همچون موشن گرافیک، فیلم، پادکست، تیزر و محتواهای مکتوب در خصوص مراسمات محرم ویژه کودکان و نوجوانان گفت: سایت توان پلاس به آدرس www.tavan-plus.ir که وابسته به سایت‌های سازمان مدارس صدراست محتواهای مناسبتی را در این خصوص در اختیار مدیران کل سازمان تبلیغات و علاقه‌مندان قرار داده است.

رئیس سازمان مدارس صدرا از تولید کتابی با عنوان "کربلا به روایت دیگر| به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا جوان آراسته به همت کارگروه کتاب سازمان تبلیغات و انتشارات سوره مهر خبرداد و گفت: نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا در چند بخش به بیان حادثه عاشورا و افرادی که در این واقعه بودند به زبان نوجوانان و مناسب سن آن‌ها بپردازد.

وی تأکید کرد: کارگروه کودک و نوجوان سازمان تبلیغات در عملیات محرم تلاش می‌کند ایده‌ها و الگوهایی که برای ایجاد و تعالی شعائر اهل‌بیت به‌خصوص اباعبدالله است را در اختیار همه بگذارد و نیاز کودکان و نوجوانان رو برطرف کند تا از این طریق بتوانیم در مسیر تعالی معارف نوغلامان و نوجوانان گام برداریم.

حجت‌الاسلام تقدیری در پایان اظهارداشت: سازمان مدارس صدرا مسئولیت کارگروه کودک و نوجوان و عملیات‌های مناسبتی سازمان تبلیغات اسلامی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha