دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان با اشاره به نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در بیان مشکلات جامعه و مردم، گفت: هم افزایی در راستای رفع مشکلات مردم رسالت خبرنگاران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، عصر چهارشنبه، در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی دفتر امام جمعه دامغان، با اشاره به رسالت و نقش تأثیرگذار اصحاب رسانه، تاکید کرد: هم افزایی در راستای رفع مشکلات مردم رسالت خبرنگاران است.

وی، نقش رسانه‌ها در بازتاب مسائل جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: رصد مشکلات و تلاش برای رفع آنها از طریق پیگیری امور از مسئولان یکی دیگر از خصوصیات بارز شغل خبرنگاری است که سبب خدمات شایانی به مردم جامعه می‌شود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه خبرنگاران باید دارای همدلی و اتحاد باشند، ابراز داشت: آگاهی بخشی به مردم و ارتقای سطح آگاهی‌های جامعه در ابعاد گوناگون از دیگر موضوعاتی است که خبرنگاران باید به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه رعایت اخلاق رسانه و حفظ آبروی افراد دو رکن مهم در رسالت خبرنگاران محسوب می‌شود، بیان داشت: خبرنگاران با اخلاق مداری می‌توانند اعتماد مردم را نیز بیشتر جلب کنند.

وی همچنین به وجود مستند و مفید بودن خبری که خبرنگاران آن را منتشر می‌کنند نیز اشاره کرد و افزود: روحیه مطالبه گری و حفظ امانت یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی است که انتظار می‌رود خبرنگاران آن را در رسالت مهم خویش مد نظر قرار دهند.

امام جمعه دامغان همچنین از نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی به جامعه در خصوص مبارزه کرونا تقدیر کرد و گفت: خبرنگاران در شناساندن ابعاد این بیماری به مردم و راهکارهای ارتقای بهداشت همگانی مؤثر بودند از سوی دیگر خبرنگاران سبب شدند تا مردم با اهمیت سلامت، تلاش‌های کادر درمان، نیازها و اقتضائات آشنا شوند و این کار ارزشمندی بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه خبرنگاران همچنین در مطلع کردن مردم در راستای ارتقای کمک‌ها به نیازمندان در قالب طرح‌های مواسات و همدلی و قرارگاه‌های مقابله با ویروس کرونا، رسالتی شگرف داشتند، تاکید کرد: باید قدردان این قشر بود که خالصانه به کمک جامعه آمدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha