یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
والیبال نوجوانان

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

«هبت الله آخوندزاده» رئیس دولت افغانستان شد

طالبان اعلام کرد که ملأ هبت الله آخوندزاده- رهبر این گروه- ریاست دولت افغانستان را برعهده خواهد داشت. طالبان خبر داد: مشورت‌ها برای دولت جدید تقریباً به اتمام رسیده و همچنین مذاکرات لازم برای کابینه انجام شده است. دولت اسلامی که ما به زودی اعلام می‌کنیم، نمونه‌ای برای ملت خواهد بود. از سوی دیگر، «عباس استانکزی» عضو ارشد هیأت طالبان در قطر پیشتر به بی‌بی‌سی گفته بود که دولت جدید افغانستان ظرف دو روز آینده، معرفی خواهد شد. او در ادامه اظهارات خود افزود: این دولتی فراگیر خواهد بود و زنان در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت البته نه در سطح وزیران حال آنکه عدم همکاری آنها با دولت تحت حمایت آمریکا هم یکی از شروط است. «انس حقانی» از رهبران ارشد طالبان هم در گفتگو با الجزیره با بیان اینکه طی روزهای آینده دولت جدید افغانستان تشکیل خواهد شد، گفت: در حال رایزنی برای تشکیل دولت فراگیر هستیم.

منبع:مهر

ظریف برای تحقیر آمریکا توئیت زد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در صفحه شخصی خود در توئیتر ضمن اشاره به شکست نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: تحقیر آمریکا در افغانستان، یک استثناء نیست، بلکه یک قاعده است. وی با اشاره به جنایات و شکست آمریکا در کشورهایی مانند ویتنام، ایران، کویت، سومالی، بالکان، عراق، لبنان، لیبی، سوریه و یمن تصریح کرد: استفاده از زور فقط غیرقانونی نیست بلکه خودکشی است. وزیر امور خارجه پیشین کشورمان همچنین خطاب به آمریکایی‌ها گفت: زمان آن فرا رسیده است که مغالطه «همه گزینه‌ها روی میز» را کنار بگذارید.

منبع:مهر

نامه عزل فرمانده یگان حفاظت زندان اوین در بهمن ۹۹ منتشر شد

رئیس سازمان زندان‌ها تصویر نامۀ دستور عزل فرمانده یگان حفاظت زندان اوین در بهمن سال گذشته، به دلیل نظارت ضعیف بر عملکرد پرسنل را منتشر کرد. محمدمهدی حاج محمدی در توئیتر نوشت: واضح است که نصب دوربین برای ثبت تخلف و پیگیری آنهاست؛ همانطور که سخنگوی محترم قوه قضائیه گفتند، این تخلفات سابقه رسیدگی دارد؛ ولی فقط برای آرامش خاطر هموطنان عزیزی که نگران شده‌اند، تصویر دستور عزل فرمانده یگان حفاظت ‎زندان اوین در ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ (۲۱ دی ۱۳۹۹) به دلیل نظارت ضعیف بر عملکرد پرسنل را منتشر می‌کنم.

منبع:ایسنا

نوجوانان والیبال ایران از صعود به فینال جهانی بازماندند

تیم ملی والیبال زیر ۱۹ سال ایران، بار دیگر مقابل لهستان شکست خورد و فینال مسابقات جهانی را از دست داد.هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۹ سال جهان از تاریخ ۲ شهریور به میزبانی تهران درحال برگزاری است. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که موفق شده بود به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کند مقابل تیم ملی والیبال لهستان قرار گرفت اما با شکست ۳ بر یک از این تیم، از رسیدن به فینال بازماند. بلندقامتان ایران در این مسابقه با ترکیب اولیه یوسف کاظمی،  عرشیا به نژاد، یونس جوان، پوریا حسین خانزاده، امیر محمد گلزاده، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) مقابل لهستان حاضر شدند.  دیدار ایران و لهستان در نیمه نهایی این رقابت ها درحالی بود که بلندقامتان ایران برای دومین بار در این تورنمنت به مصاف لهستان رفتند. در دور گروهی این رقابت ها تیم ملی والیبال ایران شکست ۳ بر صفر را تجربه کرد.  تیم ملی والیبال لهستان در این رقابت ها بسیار سرسخت نشان داده چرا که اگر به پنج بازی اخیر این تیم نگاه کنیم خواهیم یافت که لهستان بدون واگذاری حتی یک ست، پیروز پنج دیدار متوالی رقابت ها بوده است. تیم ملی والیبال ایران در بازی نیمه نهایی مقابل لهستان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا از صعود به فینال باز بماند. دیدار نیمه نهایی بین ایران و لهستان در چهار ست و با نتایج ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۳، ۲۳ بر ۲۵، و ۲۵ بر ۲۰ به سود لهستان پایان یافت. ایران هر چند طلسم ست ندادن لهستان را شکست اما برای رسیدن به فینال کافی نبود. تیم ملی والیبال ایران در ست اول و دوم این بازی موفق نشد از برتری امتیازهای خود بهره ببرد و بازی را به سادگی مقابل لهستان واگذار کرد. اشتباهات فردی ایران در این بازی بسیار مشهود بود و در زمان های حساس، ملی پوشان قادر نبودند که امتیازات را به نام خود ثبت کنند. در ست سوم این رقابت، بلندقامتان ایران عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و با اشتباهات فردی کمتر موفق شدند این ست را ۲۵ بر ۲۳ به نام خود کنند. اما در ست چهارم این مسابقه، تیم ملی والیبال لهستان تیم برتر میدان بود و موفق شد این ست و بازی را به سود خود تمام کند. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، تیم ملی والیبال بلغارستان مقابل روسیه با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد تا اولین فینالیست این مسابقات نام بگیرد. با توجه به نتایج کسب شده،  فینال این رقابت ها بین دو تیم بلغارستان و لهستان پیگیری خواهد شد. همچنین تیم ملی ایران باید در دیدار رده بندی برای مقام سومی به مصاف روسیه برود.

منبع:ایسنا

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور شد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران طی حکمی انسیه خزعلی را به سمت معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد. انسیه خزعلی متولد ۱۳۴۲ قم و دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات عرب است و تحصیلات حوزوی را تا سطح ۳ در حوزه علمیه خواهران قم پشت سر گذاشته است. ریاست دانشگاه الزهرا (س)، ریاست پردیس دانشگاه رضوی، عضو هیات علمی دانشگاه، دانشجو و استاد نمونه کشوری از جمله سوابق علمی و مدیریتی وی است.

منبع:ایسنا

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور شد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران طی حکمی «محمد دهقان» را به سمت معاون حقوقی رئیس‌جمهور منصوب کرد.محمد دهقان متولد سال ۱۳۴۱ مشهد، دانش‌آموخته دکترای تخصصی حقوق خصوصی و از آزادگان کشور بعد از جنگ تحمیلی و دارای سابقه ایثارگری است که چهار دوره نمایندگی مجلس، عضویت در هیات رئیسه و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و عضویت در جمع حقوقدانان شورای نگهبان را در کارنامه اجرایی و مدیریتی خود دارد.

منبع:ایسنا

اطفای حریق در نیزارهای تالاب انزلی/ لکهگیری تا فردا ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، مساحت سوخته را هفت هکتار و مساحت درگیر را ۱۲ هکتار دانست و بیان کرد: در حال حاضر اطفای حریق صورت گرفته، اما نیروها همچنان در منطقه مستقر هستند و لکه گیری ها ادامه دارد تا به محض روشن شدن دوباره، اقدامات لازم انجام گیرد. امیر مرادی با اشاره به آخرین وضعیت حریق در نیزارهای تالاب انزلی، اظهار کرد: آتش سوزی از بعد از ظهر دوشنبه آغاز شد و سه روز در حال اطفای حریق هستیم. وی با بیان اینکه آتش سوزی در نیزار بر خلاف حریق جنگل ها و مراتع است، افزود: به واسطه تالابی بودن منطقه امکان دسترسی با ماشین آتش نشانی وجود ندارد و لذا به فکر استفاده از ظرفیت های ملی با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان افتادیم. مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از ورود بالگرد امدادی به منطقه درگیر آتش از همان ساعات اولیه آتش سوزی خبر داد و تصریح کرد: این بالگرد طی دو روز ۳۰ سورت پرواز داشت و اقدام به آب پاشی کامل منطقه کرد و موفق به مهار آتش در روز گذشته شدیم و از گسترش وسعت آتش جلوگیری کردیم. مرادی، با اشاره به شعله ور شدن مجدد حریق از عصر روز گذشته، عنوان کرد: متاسفانه آتش به ریشه نیزارها رسیده بود و بالگرد تنها سطح را خاموش کرده بود و آتش زیر خاکستر با وزش باد مجددا روشن شد. وی با بیان اینکه روز گذشته ستاد مدیریت بحران را با حضور استاندار برگزار کردیم و تصمیم بر استفاده از هواپیمای اطفا شد، گفت: هواپیمای ایلوشین ظهر امروز برای نخستین بار وارد گیلان شد و طی چهار سورت پرواز اقدام به اطفای حریق کرد. مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به جابجایی ۴۰ هزار لیتر آب توسط هواپیمای ایلوشین، خاطرنشان کرد: خلبان پرواز اعلام کرده که اطفا صورت گرفته است، اما هواپیما تا فردا در استان خواهد ماند که در صورت شعله ور شدن مجدد حریق، اقدام به اضافه کردن بالگردهای اطفا کنیم. وی ضمن قدردانی از تلاش آتش نشانان و نیروهای حفاظتی و امدادی و بسیجیان جهت اطفای آتش، عنوان کرد: مه صبحگاهی امروز موجب فروکش کردن آتش شد و لذا نیروهای حفاظتی وارد تالاب شدند و دودها را خاموش کردند. مرادی، مساحت سوخته را هفت هکتار و مساحت درگیر را ۱۲ هکتار دانست و بیان کرد: در حال حاضر اطفای حریق صورت گرفته، اما نیروها همچنان در منطقه مستقر هستند و لکه گیری ها ادامه دارد تا به محض روشن شدن دوباره، اقدامات لازم انجام گیرد.

منبع:ایسنا

ادامه فعالیت‌های خشم شبانه فلسطینیان/ زخمی شدن چندین نفر

شهروندان فلسطینی امشب بار دیگر  فعالیت‌های موسوم به خشم شبانه علیه صهیونیست‌ها را در شرق شهر «رفح» در جنوب غزه آغاز کردند. بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان گازهای اشک آور پرتاب کردند که  شماری از آنها زخمی شدند. گروه‌هایی از جوانان فلسطینی در اعتراض به ادامه محاصره غزه از 15 سال قبل که از زمان حمله مه گذشته به غزه تشدید شد، راهپیمایی‌های شبانه‌ای را با عنوان فعالیت‌های خشم شبانه در نزدیکی مرزهای غزه با اراضی اشغالی به راه انداخته و با آتش زدن لاستیک‌ها و استفاده از بمب‌های صوتی به دنبال ایجاد دردسر برای ارتش رژیم اشغالگر و ساکنان شهرک‌های واقع در مجاورت نوار غزه هستند. گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه عصر شنبه اعلام کردند که مهلت داده‌شده به رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است و هیچ تغییری در وضعیت محاصره غزه ایجاد نشده است. این گروه‌ها افزودند: «تشدید تدریجی از عصر شنبه با عملیات خشم شبانه در شرق غزه آغاز می‌شود و از روز یکشنبه، بالن‌های آتش‌زا و انفجاری به عرصه عملیات باز خواهد گشت».رژیم صهیونیستی طی سه ماه گذشته بعد از جنگ یازده‌روزه اخیر، از اجرای تعهدات خود از قبیل کاهش محاصره و ترخیص برخی از اقلام و مواد به غزه و موافقت با ورود کمک‌های مالی به غزه طفره رفته است و انتظار می‌رود تداوم این گونه کارشکنی‌ها به آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در فلسطین اشغالی منجر شود.

منبع:تسنیم

پاپ استعفا را تکذیب کرد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنش به برخی گمانه زنی های رسانه ای مبنی بر استعفای وی پس از بستری اخیرش در بیمارستان، اعلام کرد که بعد از جراحی روده، یک زندگی کاملاً عادی را در پیش گرفته و به استعفا فکر نمی‌کند. رهبر کاتولیک‌های جهان در این خصوص گفت: نمی دانم آنها از کجا به این نتیجه رسیدند که می‌خواهم استعفا دهم، این مساله حتی به ذهنم خطور نمی‌کند. وی همچنین تاکید کرد که یقیناً در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل (COP۲۶) که قرار است در ماه نوامبر در گلاسکو برگزار شود نیز شرکت می‌کند. گفتنی است که پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان پاپ انتخاب شد، ۴ جولای سال جاری میلادی (۱۳ تیر) تحت عمل جراحی قرار گرفت و ۱۱ روز در بیمارستان بستری بود. پاپ در ادامه گفت: اکنون می‌توانم همه چیز بخورم که قبلاً ممکن نبود و یک زندگی کاملاً عادی را می‌گذرانم.

منبع:مهر

شاکله نظام آینده افغانستان نهایی شد

انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان گفت: «مشورت ها درباره نظام آینده تقریبا نهایی شده‌اند و مشورت های لازم برای تشکیل کابینه هم انجام شده است. حکومت اسلامی را که ما اعلام می‌کنیم یک ابتکار و نمونه برای مردم خواهد بود. درباره حضور رهبر هیچ شکی نیست و او باید در راس نظام باشد و در این باره باید هیچ سوالی نباشد.» محمد حسن حقیار، آگاه امور سیاسی گفت: «نام نظام نه جمهوریت و نه امارت باید باشد، شاید یک چیزی به نام دولت اسلامی باشد. در راس نظام باید شیخ هبت الله باشد و نام رییس جمهور به او تعلق نمی گیرد. او به نام رهبر افغانستان خواهد بود. از او پایین تر به نام نخست وزیر و یا هم به نام رییس جمهور خواهد بود و او زیر نظر هبت الله کار خواهد کرد.» این در حالی است که پیش از این برای مقام‌های محلی به شمول والیان، ولسوالان و قوماندانان امنیه  نیز از میان طالبان کسانی معرفی شده‌اند. عبدالحنان حقانی، عضو طالبان گفت: «ببینید دولت اسلامی در هر ولایت فعال است و در هر ولایت والی مقرر کرده است و والی کارش را شروع کرده است. در هر ولسوالی یک ولسوال هست و در هر ولایت یک قمندان امنیت مقرر شده است که برای مردم کار می‌کند.» این در حالی است که تا کنون درباره نام، چگونگی نظام، بیرق ملی و سرود ملی گفت‌وگوهای روشن انجام نشده است.

منبع:خبرنگاران جوان

کارت دیجیتال واکسن کرونا شرط سفر خارجی شد

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد: افرادی که قبلا واکسن دریافت کرده و طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به آدرس vcr.salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. آدرس اینترنتی کارت دیجیتال واکسن حاوی QR-Code حداکثر یک روز پس از ثبت‌نام به افراد پیامک می‌شود. در هنگام ثبت‌نام، ورود دقیق اطلاعات گذرنامه شامل نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و شماره گذرنامه ضروری است. در صورتی که نام و نام خانوادگی انگلیسی با گذرنامه دقیقا منطبق نباشد یا شماره گذرنامه نادرست وارد شود ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلوگیری شود. وزارت بهداشت از مدتی قبل در تلاش جهت هماهنگی لازم با نیروی انتظامی است تا در اولین زمان ممکن، تبادل اطلاعات گذرنامه به صورت خودکار صورت گیرد و نیازی به ورود دستی اطلاعات نباشد؛ لذا پیشنهاد می‌شود افرادی که طی دو هفته آینده قصد مسافرت خارج از کشور ندارند تا راه‌اندازی کامل سامانه صبر کنند.

منبع:خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha