دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ هیات خادمیاران رضوی جشن سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم با سخنرانی دکتر رفیعی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های حضرت شفاعت ایشان است که در روایت‌ها به این شکل آمده است که به شفاعت حضرت معصومه (س) جمیع شیعه وارد بهشت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری‌حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در جشن سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم که به همت هیات خادمیاران رضوی استان قم شب گذشته در "بیت‌النور" برگزار شد، اظهار داشت: ورود حضرت معصومه(س) به قم و فوت ایشان در قم موجب شد که حرم مطهر این حضرت در قم باشد که برکات فراوانی را برای قم داشته و خواهد داشت.

وی ویژگی‌های بارز حضرت معصومه (س) را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های حضرت، شفاعت ایشان است که در روایت‌ها به این شکل آمده است که به شفاعت حضرت معصومه (س) جمیع شیعه وارد بهشت می‌شوند. «یا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی افزود: مقام شفاعت محدود است و نشان‌دهنده جایگاه حضرت در نزد خداوند متعال است.

وی ادامه داد: علاوه بر این زیارت ایشان از سوی امامان معصوم (ع) بارها تاکید شده به‌طوری‌که جدشان امام صادق (ع)، پدرشان موسی‌بن‌جعفر (ع)، برادرشان امام رضا (ع) و برادرزاده‌شان حضرت جوادالائمه (ع) بارها بر اهمیت زیارت حرم مطهر ایشان سفارش کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص مقامات کریمه اهل‌بیت (س) اظهار داشت: یکی از مقامات حضرت فاطمه معصومه (س) مهاجر بودن برای خداوند متعال است و قرآن هم برای مهاجران مقام و شأنی ویژه قائل است به‌طوری‌که در این کتاب مقدس آمده: اگر کسی از خانه بیرون آمد و هجرت کرد و در مسیر از دنیا رفت اجر او با خداست.

وی به فرازی از نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: هجرت فقط برای رسول خدا (ص) نیست و هر زمانی به دلیل حفظ دین و یاری ولی خدا و … می‌تواند رخ دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha