دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی توهین به مقدسات مذاهب را از خطرناک ترین کارها دانست و بیان داشت: این کار بالاترین خیانت و حتی خطرش از وهابیت هم بیشتر است .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی در دیدار مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهراء (س) سیستان  که در قم برگزار شد، فضای مجازی را قتلگاه جوانان دانست و گفت: تاکنون دشمن از این فضا بیشترین استفاده را برای به انحراف کشیدن افکار و عقائد جوانان ما برده است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج)، طلاب را افسران نرم برای مقابله با تحرکات دشمن در فضای مجازی، عنوان کرد و افزود: برای مقابله باید خود را به انواع علوم کلامی، ادبیات عرب، آشنایی با شبهات، آشنایی با مبانی فکری فرق  در پاسخ گویی به شبهات و ... مجهز کنیم.

وی با بیان این که نباید اجازه رخنه فرق در بین مذاهب داده شود که اگر این کار صورت گیرد، مذاهب به سمت فرق گرایش پیدا خواهند کرد و این امر نیز بسیار خطرناک خواهد بود، عنوان کرد: از جمله راهکارهای جلوگیری از این کار، دانستن روش برخورد با مذاهب اسلامی است  و باید در عین حالی با مبانی فکری فرق هم آشنا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، توهین به مقدسات مذاهب را از خطرناک ترین کارها دانست و بیان داشت: این کار بالاترین خیانت و حتی خطرش از وهابیت هم بیشتر است.

رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(عج) بهترین کار مناظره علمی با مذاهب عنوان کرد و در ادامه مهمترین عامل در موفقیت در کارها را توجه به تهجد شب و عمل به آن، توجه به اقامه نماز اول و عمل به آن و حضور قوی در فضای مجازی برای مقابله با تحرکات دشمنان در مسائل ایجاد شبهه برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، نقش تهذیب و اخلاق را عامل مهم دیگر برای موفقیت دانست و بیان کرد: عالم در صورتی می تواند به جامعه اش نفع برساند که علم اش همراه با، تزکیه، تهذیب و اخلاق باشد.

رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(عج) افزود: اگر علوم فقه، اصول و... همراه با اخلاق نباشد، این چنین علمی جزء عذاب چیزی دیگری را برای صاحبش به همراه نخواهد داشت.

وی بیان داشت: مراد از تزکیه همان دوری از محرمات و عمل به واجبات است و برای این که به سمت گناه نرویم، لازم است ابتدا واجبات و محرمات را بشناسیم و سپس بدان عمل کنیم و بهترین راهکارش هم مراقبه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: برای این که از گناه دوری کنیم، بهترین کار مراقبه و مواظبت از نفس است و این کار در مراحلی چون عمل برای ثواب، عمل برای رسیدن به خدا و عمل همراه با اخلاص اتفاق می افتد.

رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(عج)، افزود: بزرگان دین ما هم برای موفقیت و دوری از گناه، از خود مراقبت می کردند و این مراقبت سبب نزدیکی آنها به خدا و ... می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha