شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ علی دعموش رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ علی دعموش در مراسمی گفت: توطئه هایی که طی ۱۰ سال علیه سوریه انجام گرفت، به شکست انجامید و به همراه آن تمامی محاسباتی که برای سرنگونی سوریه انجام گرفته بود، با شکست رو به رو شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی دعموش رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی به مناسبت روز شهید گفت: توطئه هایی که طی ۱۰ سال علیه سوریه انجام گرفت، به شکست انجامید و به همراه آن تمامی محاسباتی که برای سرنگونی سوریه سوریه انجام گرفته بود، با شکست رو به رو شد و برخی از کسانی که در ایجاد این توطئه ها نقش داشتند، امروز رفتار خود را تغییر داده و به سوی سوریه بازگشتند که این درس عبرت برای دیگران است.

متجاوزان به یمن، از تجربه تلخ شکست در سوریه درس عبرت بگیرند

وی ادامه داد: اولین کسانی که باید از این تجربه تلخ و ناامید کننده شکست در سوریه عبرت بگیرند، همان کسانی هستند که همچنان گردن کشی کرده و به تجاوز علیه یمن ادامه می دهند. اینان باید به تجاوز خود پایان داده و مستقیم با انصار الله بر سر میز مذاکره و گفت‌وگو بنشینند.

یمن در آستانه پیروزی قرار دارد

عضو ارشد حزب الله با بیان اینکه یمن در آستانه پیروزی قرار دارد، افزود: اگر شهر مأرب سقوط کند، به همراه آن تمامی محاسبات، اموال و آرمان متجاوزان به باد خواهد رفت.

شیخ دعموش در ادامه گفت: مأرب در آستانه آزاد سازی به دست انصار الله است و "دیوید شنکر" وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه دو روز قبل اعلام کرد که تسلط قریب الوقوع انصار الله بر مأرب، یک پیروزی واقعی در جنگ است و این بدترین سناریویی است که می تواند برای ریاض و واشنگتن رخ بدهد.

ائتلاف آمریکایی سعودی در آستانه شکست قرار دارد

رئیس شورای اجرایی حزب الله با تأکید بر اینکه تجاوز علیه یمن رو به نابودی است و ائتلاف آمریکایی سعودی در آستانه شکست قرار دارد، اشاره کرد: بعضی از سیاستمداران لبنانی استعفا یا برکناری قرداحی را مطالبه می کنند که جنگ علیه یمن را بیهوده توصیف کرد.

ما در حزب الله امکان ندارد این دیکته ها را بپذیریم

وی تصریح کرد: ما در حزب الله امکان ندارد که این دیکته ها را بپذیریم و بگذاریم کشور به خواری بیفتد و سرنوشت آن در دست این و آن قرار گیرد. روابط با عربستان سعودی و کشور های حاشیه خلیج فارس به حساب حاکمیت و کرامت ملّی نخواهد بود.

شیخ دعموش در پایان بر ضرورت حل مشکلات کشور از طریق ساخت کشور و اصلاح نظام مالی و اقتصادی و اعتماد به خود تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha