دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ مراسم ولادت حضرت زینب کبری (س) در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ

حوزه/ خانم عبدلی گفت: با اینکه حضرت زینب(س) جزء چهارده معصوم(ع) نبود، اما مقام ایشان از معصومین کمتر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، رقیه عبدلی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ، امروز در مراسم روز ولادت حضرت زینب کبری(س) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد، با بیان این که عقیله بنی هاشم، اسوه صبر و استقامت بود، اظهار داشت: حضرت زینب در راه ولایت و امام زمان خویش همه خانواده اش را فدا کرد و در اهمیت هوش و ذکاوت آن بانوی بزرگوار همین بس که راوی خطبه طولانی و بلندی را که حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) در دفاع از حق امیرالمؤمنین(ع) در حضور اصحاب پیغمبر اکرم(ص) ایراد فرمودند، حضرت زینب(س) می باشد.

وی ادامه داد: در برخی روایات بیان شده است که حضرت زینب را مجلس علمی بود و زنان به قصد آموختن احکام دین نزد او می رفتند و این صفات برجسته که برای هیچ یک از زنان معاصر او فراهم نشده است، دختر امام علی (ع) را از دیگران ممتاز ساخت، چنان که او را «عقیلة بنی هاشم» می گفتند و از وی حدیث فرا می گرفتند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ افزود: از ابن عباس روایت شده است که عقیله ما، زینب دختر علی(ع) است و این لقب بر او ماند؛ چنان که به این نام معروف شد و فرزندان وی را بنی عقیله گفتند.

وی گفت: با اینکه حضرت زینب سلام الله علیها جزء چهارده معصوم(ع) نبود، اما مقام ایشان از معصومین هم کمتر نیست و برای رسیدن به مقامات والا همیشه راه عبودیت و بندگی و ایثار و فداکاری باز هست که اگر همه این صفات مخلصانه اگر برای رضای خدا باشد نتایجی عالی را خواهد داشت.

عبدلی در در پایان تصریح کرد: اگر شیعه واقعی هستیم باید از راهبری ها و صبر و بردباری حضرت زینب کبری(س) درس گرفته و وی را الگوی زندگی خویش قرار دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha