دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غلامرضا منتظری

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در ایام کرونا فوق‌العاده ویژه پرستاران برقرار شد که حقوقشان افزایش به نسبت خوبی داشت اما بدون شک این پرداختی‌ها باز هم جوابگوی نیاز آنها نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، روز جمعه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) در آیین تجلیل از جمعی از پرستاران استان گلستان در مجموعه آموزشی فلسفی گرگان گفت: پرستاران برای عبور از وضعیت رنج‌آور مبتلایان به کرونا، آستین همت بالا زدند و بسیاری از آنان چندین روز یا حتی بیش از یک ماه خانواده‌های خود را ندیدند.

وی تصریح کرد: بدون شک با چنین برنامه‌ها، همایش‌ها و تجلیل‌ها نمی‌توان قدردان زحمات پرستاران بود اما همین مراسم هم به جای خود دارای ارزش بالایی است.

وی خاطرنشان کرد: شکوه انسان در ایثار و اوج ایثار شهادت است.

همچنین عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان در این مراسم یادآور شد: شماری از پرستاران این استان که در قالب طرح فعالیت دارند تبدیل وضعیت خواهند شد.

عبدالرضا فاضل شمار این تعداد پرستاران را ۹۷۵ نفر اعلام و اضافه کرد: این استان چهار هزار و ۶۰۰ پرستار دارد که در ایام کرونا زحمات زیادی کشیدند که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: پرستاری کار سخت و دشواری که پرستاران با جان و دل و گذشت از بسیاری چیزها کار می‌کنند.

فاضل یادآور شد: در ایام کرونا فوق‌العاده ویژه پرستاران برقرار شد که حقوقشان افزایش به نسبت خوبی داشت اما بدون شک این پرداختی‌ها باز هم جوابگوی نیاز آنها نخواهد بود.

به گفته وی ۱۵۰ نیروی تخصصی در ایام کرونا بکارگیری شدند که ۸۵ درصد آنها پرستار بودند که در قالب طرح جذب شدند.

وی ادامه داد: شاید قبل از کرونا پرستار بیکار در استان داشتیم اما بعد از شروع کرونا و جذب نیروهای پرستار، دیگر هیچ پرستار، تکنسین اتاق عمل و تکنسین بیهوشی بیکار در استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۱۲۰ نفر پرستار روز مزد داشتیم که با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم آنان را به کار شرکتی تبدیل وضعیت کنیم.

فاضل افزود: امروز ۲ رئیس بیمارستان و پنج مدیر داخلی بیمارستان‌های این استان پرستار هستند.

وی یادآور شد: امروز پرستاران ۲ خواسته دارند که دریافتی‌های آنان براساس خدماتی که ارائه می‌دهند باشد و در واقع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را خواهان هستند و از سوی دیگر به علت سختی کار و کشیک‌های شبانه بسیار سخت خواهان بازنشستگی پیش از موعد هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha