دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اعتماد به نفس

استاد و مشاور حوزه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) ورزنه گفت: عزت نفس یعنی حس رضایتمندی از کارها، که شامل، دو عنصر احساس ارزشمندی  و توانمند بودن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نجمه سیفی، استاد و مشاور حوزه علمیه خواهران در نشست تربیتی با موضوع «نیازهای نوجوانان»، در مورد عزت نفس و راه های رسیدن به عزت نفس، گفت: عزت نفس یعنی حس رضایتمندی از کارها، که شامل، دو عنصر احساس ارزشمندی و توانمند بودن است.

وی، راه های رسیدن به عزت نفس را شامل داشتن برنامه و هدف در زندگی، توکل به خدا و داشتن ارتباط با افرادی که اعتماد به نفس دارند عنوان کرد.

استاد حوزه خواهران در ادامه، در مورد ویژگی های دوره نوجوانی، گفت: شناخت نیازهای نوجوانان و آگاهی از آنها در مدیریت مطلوب این مرحله از نوجوانی بسیار موثر است و به ما کمک می کند تا با رفع نیازها، آرامش را برای آنها فراهم کنیم .

سیفی، نیاز به سازگاری در مقابل تغییرات را نیاز مهم و اصلی بیان کرد و گفت: نیاز به سازگاری، یعنی سازگاری در مقابل تغییراتی که در دوره نوجوانی ایجاد می شود.

وی افزود: دوران نوجوانی دوره ای است که سراسر نیاز است و به خاطر همین نیازها، گاهی نوجوانان، خودشان را سرزنش می کنند و ممکن است برای یافتن جواب سوالات و رفع ابهامات خود به سراغ دوستان و همکلاسی های خود بروند و یا برای یافتن اطلاعات به سایت های مختلف مراجعه کنند ولی ممکن است به خاطر عدم تشخیص درست، به گمراهی کشیده شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha