دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خدری

حجت الاسلام رضا خدری گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) سرشار از معارف عمیق دینی و یک دوره مختصر اسلام‌شناسی است که باید بیشتر مورد مطالعه ما قرار بگیرد و مبلغین عزیز باید این خطبه را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه چغادک اظهار داشت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) سرشار از معارف عمیق دینی و یک دوره مختصر اسلام‌شناسی است که باید بیشتر مورد مطالعه ما قرار بگیرد و مبلغین عزیز باید این خطبه را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه بخش چغادک گفت: حضرت زهرا(س) یک راهبر نمونه و مجاهد نمونه در عرصه جهاد تبیین بود. رهبر معظم انقلاب در مورد نقش راهبری و هدایتگری حضرت فاطمه(س) می‌فرماید: «حضرت فاطمه‌(س) در نقش یک رهبر واقعی است؛ همان‌طور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمه‌ی زهرا مرد بود، پیغمبر می‌شد. یعنی یک رهبر به‌تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایت‌گر عموم بشر است. آن حضرت مجاهد نمونه و الگو در عرصه جهاد تبیین است؛ جهاد آن‌ حضرت در میدان‌های مختلف، یک جهاد نمونه است جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان جنگ نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی و جهاد مالی است». نمونه بارز جهاد تبیینی حضرت زهرا، خطبه پر مغز فدکیه است که معارف بلند اسلام را در برهه حساس جامعه اسلامی در آن خطبه تبیین نموده است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها سه ویژگی مهم داشتند، افزود: خانه داری و همسرداری، مجاهدت خستگی ناپذیر به ویژه در حوادث بعد از پیامبر و عبادت خاضعانه برای پروردگار را با هم جمع کرده بود.

حجت الاسلام رضا خدری در واکنش به سخنان سخیف یک مولوی، اظهار داشت: متأسفانه یک نفر در جایگاهی که باید مصلحت مسلمین را رعایت می‌کرد، در زمین دشمن و در نقشه دشمن بازی کرد و سخنانی سخیف، نسنجیده، بی‌اساس، خلاف منطق، خلاف عقل و خلاف قرآن بر زبان راند که هم شیعیان و همه جامعه اهل‌سنت را ناراحت کرد.

امام جمعه چغادک گفت: بزرگان و علمای اهل سنت این سخنان مهمل را محکوم و ابراز برائت کردند. ما به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقدیم که هر ندایی در راستای تفرقه بلند شود و هر اقدامی که گسل‌های اختلافی و مذهبی را فعال کند، ندای دشمن است و از گلوی آمریکا و انگلیس بیرون می‌آید.

وی بیان کرد: اگر کسی با عنوان شیعه اهانت کند، ما او را شیعه پیرو انگلیس می‌دانیم و اگر کسی با عنوان سنی به مقدسات و باورهای تشیع اهانت کند، ما او را سنی آمریکایی می‌دانیم که در نقشه دشمن بازی می‌کند. این شخص هم جایگاه خود را قدر ندانست و بی بصیرتی خود نسبت به اوضاع جامعه را نشان داد. قطعاً انتظار همه ما این است که مراجع ذی‌ربط با این وحدت شکنی و تفرقه افکنی برخورد جدی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha