دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: آزمون پایان ترم درس پژوهشی طلاب هر سه پایه ۳ و ۶ و ۸ روز سه شنبه هفته جاری به صورت حضور ی و تشریحی در سطح مدارس علمیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی، پیش از ظهر امروز در هم اندیشی معاونین پژوهشی مدارس علمیه اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تمرکز زدایی که در بخش دبیرخانه کرسی آزاد اندیشی اصفهان اخیرا صورت گرفت و مجزا شدن دبیرخانه در حوزه علمیه خواهران و برادران، نظر بر استمرار با قوت برگزاری این کرسی های آزاداندیشی در سطح مدارس علمیه است.

وی بیان کرد: در کرسی های آزاداندیشی بایدآنچه دغدغه طلاب و محل ایراد و اشکال فضلا هست، حل شود.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: سیاست و هدف ما این است که کرسی آزاد اندیشی طلبه محور باشد، قصد ما از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، مشارکت و ایراد نظر طلبه در این محافل است.

وی بیان کرد: معاونین پژوهشی در مدارس علمیه سعی کنند از سبک نقد و نظری بین دو استاد و از سخنرانی شدن در کرسی های آزاد اندیشی پرهیز کنند، همچنین معاونین پژوهشی باید موضوعات پیشنهادی خود را برای برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دبیرخانه ثبت کنند.

جلالی ابراز کرد: معاونین پژوهشی با ورود به سایت حوزه علمیه اصفهان، وارد قسمت معاونت پژوهشی شده و نسبت به درخواست به برگزاری کرسی آزاد اندیشی اقدام کنند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: آزمون پایان ترم درس پژوهشی طلاب هر سه پایه ۳ و ۶ و ۸ روز سه شنبه هفته جاری به صورت حضور ی و تشریحی در سطح مدارس علمیه برگزار می شود و تصحیح آنها به صورت متمرکز در مرکز مدیریت انجام می گردد.

وی با اشاره به تعداد ۹۴۰ مقاله پژوهشی که از پایه ۳،۶،۸ برای جشنواره علامه حلی(ره) امسال استان ارسال شده است، اذعان کرد: ۵۱۳ عدد از آنها به عنوان تحقیق پایانی پایه ۸ بوده است که جای تقدیر دارد.

جلالی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های ما این است که موضوعات تحقیقات پایانی حوزه علمیه برادران با خواهران مشترک نباشد و از اختلاط موضوعات پرهیز شود.

وی خطاب به معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان متذکر شد: حتما طلاب مدارس علمیه را جهت نگارش مقاله پژوهشی و تحقیقات پایانی تشویق و ترغیب کنید، همچنین سعی کنید مانع از سفارش دادن نگارش مقالات پژوهشی توسط طلاب به دیگران و یا یک فرد خاص د ر مدرسه شوی.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان درادامه اشاره ای به ممتازین پژوهشی حوزه علمیه اصفهان کردو گفت: تعیین ممتازین پژوهشی طبق آیین نامه ای استکه باید مطابق شرایط این آیین نامه افراد از سوی معاونین پژوهشی مدارس علمیه معرفی شوند.

وی ارائه به موقع مقالات پژوهشی از سوی طلاب در سطوح یک، دو و سوم را لازمه پذیرفته شدن مقالات برای ممتاز پژوهشی دانست و عنوان کرد:امروز حمایت های مرکز خدمات به سمت هدفمند شدن پیش می رود، همچنین طبق آخرین اخبار حمایت های مادی و معنوی مرکز خدمات حوزه برای ممتازین پژوهش بسیار افزایش یافته است که مستلزم تشویق معاونین پژوهشی در مدارس است.

جلالی با اشاره به اینکه از ۳۳ مدرسه استان ۲۹ مدرسه دارای ممتازین پژوهش بودند، تصریح کرد: از این آمار، مدرسه دارالحکمه با ۲۰نفر ممتازین پژوهش بیشترین تعداد را در سطح مدارس علمیه استان کسب کرده است، لذا انتظار از برخی از مدارس علمیه بیشتر است.

وی ابراز کرد: براساس آمار دریافتی و فعالیت های انجام شده، امسال پنج نفر از معاونین پژوهشی مدارس علمیه تجلیل به عمل آمد، همچنین در هفته پژوهش بالغ بر ۱۵مدرسه فعالیت مجدانه پژوهشی چون برگزاری کرسی آزاد اندیشی، برپایی نمایشگاه کتاب، نشست های علمی و گعده های پژوهشی داشتند. ُ

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: گروه ها و کانون های علمی حتما از سوی معاونین پژوهشی مدارس شناسایی و تقویت شود.

وی متذکر شد: چاپ مجله ای علمی شامل مقالات پذیرفته شده اساتید و طلاب حوزه علمیه اصفهان در زمینه پژوهشی آغاز شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha