پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی با بیان این که حضرت زهرا (س ) به عنوان زن نمونه در اسلام قابل تحدی است، گفت: باید جایگاه زن مسلمان در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در جلسه مجمع الذاکرین مصباح الهدی خواهران ارومیه که در حسینیه حاج جواد محل دائمی این مجمع برگزار شد، با اشاره به دیدگاه اسلام به زن اظهار داشت: نگاه اسلام به زن یک دیدگاه متعالی است فارغ از اینکه مسلمین بدان پایبند هستند یا نه، و لذا باید به این مسئله توجه کرد.

وی ادامه داد: جایگاهی که زن در اسلام دارد می‌تواند مؤثر باشد و امروز دشمن این هویت را نشانه رفته است و حضرت زهرا (س) به عنوان زن نمونه در اسلام که علم ۱۳ امام در ایشان و حجت ائمه معصومین می‌باشد، باید به مردم معرفی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سکوت خواص موجب مظلومیت امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها شد، افزود: معاذ بن جبل از جمله مبلغین دین در زمان پیامبر اسلام بود و درب وی آخرین جایی بود که حضرت زهرا سلام الله علیها برای یاری ولایت بدانجا رجوع کرد اما جواب منفی از وی برای یاری اهل بیت شنید و همین مسئله را در ماجرای کربلا هم می‌بینیم که آتش زنندگان خیمه‌های اهل بیت در آن حال گریه می‌کردند چون به مقام اهل بیت آگاهی داشتند.

وی اضافه کرد: شیطان اولیا خود را از پرداختن به کار خیر باز می‌دارد و آنها را می‌ترساند و راه مقابله با آن امید به خداوند متعال است فلذا سلاح مبارزه با شیطان امید به پروردگار است.

حجت الاسلام امامی، با بیان اینکه خداوند زنان را نسبت به مردان در عرصه‌های مقابله با توطئه‌های شیاطین مسلح‌تر کرده است، تاکید کرد: امام علی علیه السلام در دعای کمیل مهم‌ترین سرمایه مؤمن برای مقابله جبهه کفر و شیطان را امید به خدا و گریه و اشک چشم‌هایی که بخاطر همراهی از ولی الهی ریخته می‌شود، عنوان می‌کند و امروز اسلحه مؤمن در این جنگ اشک چشم می‌باشد و این هنر مادحین است.

وی افزود: زن می‌تواند با عشق و محبت خانواده را اداره و مدیریت کند و امکان دارد فرزند از پدر بترسند اما مادر تربیت کننده انسان است و لذا زن به عنوان فرمانده جنگ فرهنگی، باید مسلح‌تر باشد و یکی از مهم‌ترین این سلاح‌ها محبت و اشک چشمی است که مسیر خداوند و اهل بیت ریخته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت زن و خدشه دار کردن آن است، گفت: نتیجه حملات دشمن این است که زنی که در اوج انسانیت قرار دارد، دشمن به ابزاری تبدیل کرده است که بتواند برای دیگران خدمات ارائه دهد و وقتی زن به عنوان ستون خانواده از بین رفت دیگر تربیت انسان در آن جامعه مفهوم و معنایی ندارد.

وی ادامه داد: علت اینکه به مراسمات و جلسات حضرت زهرا سلام الله این همه اهمیت می‌دهیم آن است که بگوییم بانوی این مکتب فاطمه (س) می‌باشد و ایام فاطمیه برای این است که هویت زن مسلمان باز تعریف شده و به مردم معرفی شود.

حجت الاسلام امامی عنوان داشت: خداوند متعال در قرآن به این کتاب الهی تحدی کرده است و شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها هم قابل تحدی است و مادحین باید توجه کنند که در بیان مطالبشان موجب نقص جایگاه حضرت نشوند.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان علت خلقت به فکر ولایت بود و می‌دید که وصیت رسول الهی بر زمین مانده است و لذا وارد میدان می‌شد و از امام خود دفاع می‌کرد و باید این مباحث در جامعه طرح و هویت واقعی زن اسلام به بانوان منتقل شود تا احساس حقارت نکند و دشمن توطئه‌های خود را اجرایی نکند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: هر آنچه که بزرگان گرفته‌اند از این در بوده و حضرت معصومه سلام الله علیها فقط یکی از فرزندان فاطمه (س) بود که همه علما، فیلسوفان، دانشمندان و فقهای شیعه افتخار می‌کنند که خاک پای این زن باشند، و اگر این مفاهیم را به جامعه منتقل کنیم ارزش و جایگاه حضرت زهرا (س) برای مردم روشن خواهد شد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) دائماً به فکر امت اسلامی است و در شب عروسی‌اش لباس خود را به نیازمند می‌دهد و شب تا صبح همه را دعا می‌کند.

انتهای خبر./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha