شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعیدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس علوم پزشکی قم

حوزه/ امام جمعه قم با بیان اینکه اهل بیت(ع) فقط برای امور سیاسی قیام نکردند، گفت: ما در همه امور از جمله مسائل پزشکی، درمان و پیشگیری رهنمودهایی از اهل بیت(ع) داریم، بنابراین احیای امر اهل بیت(ع) از سیاست گرفته تا اقتصاد، پزشکی و فرهنگی وظیفه و تکلیف شیعیان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت را احیا کند که در حقیقت یک مطالبه در قالب دعا است.

وی احیا امر اهل بیت (ع) را یک وظیفه و تکلیف برای شیعیان و محبان اهل بیت (ع) دانست و افزود: معصومین و اولیا خودشان سردمدار احیا امر الهی بودند حضرت زهرا سلام الله علیها که در ایام شهادتشان هستیم با حرکت‌های چند جانبه خود به احیا امری که به ما توصیه کرده‌اند پرداختند و دیگران را با خطاب «بیایید» مخاطب قرار دادند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه سردار سلیمانی از حضرت زهرا سلام الله علیها درس گرفت و خودش جلو حرکت کرد و دیگران را به پیروی از خود دعوت می‌کرد، گفت: امام همیشه باید جلو حرکت کند و حضرت زهرا سلام الله علیها هم به ویژه در ایام بعد از رحلت پیامبر (ص) خیلی برای احراز ولایت امیرالمؤمنین (ع) در جامعه اسلامی تلاش می‌کردند و با تبلیغ چهره به چهره با زنان مهاجر و انصار و ایراد خطبه در مسجد النبی تلاش کردند نگذارند این مسیر از صراط مستقیم الهی منحرف شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از رحلت پیامبر (ص) خطبه خوان نبودند ولی وقتی بحث انجام تکلیف پیش آمد با حفظ حجاب و عفاف خطبه خواندند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها تلاش زیادی کردند ولی مردم قدر نشناختند و تلاششان به نتیجه نرسید که این نشان می‌دهد نقش مردم چقدر مهم است.

آیت الله سعیدی افزود: در عصر حاضر فرزندی از فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها به تأسی از مادرشان قیام کرد و مردم دعوتش را اجابت کردند و به برکت این قدرشناسی امر اهل بیت احیا شد و تا زمانی که مردم در صحنه باشند و امام تنها نباشد این قیام و جهاد فی سبیل الله همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) فقط برای امور سیاسی قیام نکردند، گفت: ما در همه امور از جمله مسائل پزشکی، درمان و پیشگیری رهنمودهایی از اهل بیت (ع) داریم و کتاب‌هایی مانند طب الصادق علیه السلام و طب الرضا علیه السلام وجود دارد بنابراین احیای امر اهل بیت (ع) از سیاست گرفته تا اقتصاد، پزشکی و فرهنگ وظیفه و تکلیف شیعیان است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: با وجود اینکه در قم دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با ویروس کرونا وجود داشت ولی با مدیریت صحیح دکتر محمدرضا قدیر در دانشگاه علوم پزشکی و منطق استواری که برای رعایت مسائل بهداشتی در مقابله با این ویروس داشت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع و علما گام‌های مؤثری برداشته شد و باید این راه پر افتخار ادامه پیدا کند.

وی موفقیت‌های جامعه اسلامی ما در برابر بیماری کرونا را از مصادیق احیا امر اهل بیت (ع) دانست و گفت: اهل بیت (ع) فرمودند شما باید زینت ما باشید و باعث زشتی و بی آبرویی ما نباشید و یکی از مواردی که باعث آبروی اهل بیت (ع) شد همین رعایت نکات بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا در مجامع مذهبی اسلامی است.

آیت الله سعیدی با تشکر از زحمات محمدرضا قدیر رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم که در مقابله با بیماری کرونا زحمات زیادی را متحمل شدند و با اخلاق و رفتار خوش مسائل حوزه بهداشت و درمان را در این استان به خوبی سامان دادند، گفت: دکتر مصری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قم نیز از فعالان قرآنی است که با کلام خدا و اهل بیت (ع) آشنایی دارند که در کار برای نظام اسلامی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

  • امر اهل بیت(ع) در مسائل پزشکی و بهداشتی احیا شود

  • امر اهل بیت(ع) در مسائل پزشکی و بهداشتی احیا شود

  • امر اهل بیت(ع) در مسائل پزشکی و بهداشتی احیا شود

  • امر اهل بیت(ع) در مسائل پزشکی و بهداشتی احیا شود

  • امر اهل بیت(ع) در مسائل پزشکی و بهداشتی احیا شود

  • امر اهل بیت(ع) در مسائل پزشکی و بهداشتی احیا شود

  • امر اهل بیت(ع) در مسائل پزشکی و بهداشتی احیا شود

  • امر اهل بیت(ع) در مسائل پزشکی و بهداشتی احیا شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha