پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش محوری حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی زن مسلمان گفت: حیات زن مسلمان در گرو زنده نگه داشتن الگوی شخصیتی حضرت زهرا (س) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور چهارشنبه ۱۵ دی در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در گفتگو با تلویزیون اینترنتی کوثر از بانوان حوزوی خواست تا برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی بر شخصیت حضرت زهرا (س) تکیه کنند و گفت: اگر این کار را انجام دهیم می‌توانیم رفتار ناب اسلامی را متجلی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به وجود الگوهای بزرگ برای حفظ حیات جامعه اسلامی گفت: جامعه مؤمنان قرن‌هاست که با امام حسین (ع) راهبری می‌شود و اسلام حقیقی با امام حسین (ع) زنده مانده است. با حضرت زهرا (س) نیز می‌توانیم زنان مسلمان را در تراز اسلام و تشیع حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه دشمن از زنده ماندن نام و راه حضرت فاطمه (س) واهمه دارد از بانوان حوزوی خواست تا از راه‌های گوناگون زندگی و شخصیت نورانی آن حضرت را فراروی زنان قرار دهند.

وی، با بیان اینکه الگوی حضرت زهرا (س) چون کوهی امواج هزاران زن گمراه را در هم می‌شکند، خاطرنشان کرد: در تبیین ویژگی‌ها و فرهنگ زن مسلمان باید بر تصویر زندگی آن بانوی بزرگ تمرکز کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر می‌خواهیم سروری مکتب تشیع و زنان مسلمان انقلابی حفظ شود باید به فرهنگ فاطمی چنگ بزنیم و از آن طریق به سربلندی جامعه زنان دست یابیم.

وی، با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف الگوی زنان عالم هستند، گفت: اگر سامان دادن زندگی بر اساس تمام ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) باشد، انسان به راه سعادت هدایت می‌شود.

وی، با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در زمینه‌های مختلف رابطه با خداوند، رابطه با دوستان، رابطه با دشمنان و رابطه با طبیعت نقش الگویی دارند، اضافه کرد: ایشان در تمام این ابعاد اراده خداوند را در خود متجلی کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در رابطه با خود، خودسازی، کنترل نفس و رشد شخصیت در اوج هستند، افزود: وقتی ویژگی‌های ایشان را در مقابل آیات قرآن قرار می‌دهیم، می‌بینیم در همه جا حضرت زهرا (س) دقیقاً در جایی قرار گرفته‌اند که اسلام خواسته است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) یک الگوی جامع در تمام ابعاد وجودی هستند و از ابعاد مختلف وجود ایشان می‌توانیم اقتباس الگویی داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش‌های تأثیرگذار حضرت زهرا (س) در خانواده و مهرورزی‌های حضرت زهرا (س) به پدرشان ادامه داد: عواطف ایشان به پیامبر (ص) باعث می‌شود رسول اکرم (ص) از عبارت ام ابیها برایشان استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور حضرت زهرا (س) را مایه دلگرمی پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: دختر رسول اکرم (ص) با گذشت و ساده‌زیستی در زندگی با حضرت علی (ع) کمترین فشار را به ایشان وارد می‌کنند.

وی با اشاره به مؤلفه‌های شکل‌گیری زندگی مشترک حضرت زهرا (س) اضافه کرد: این مولفه‌ها نشان می‌دهد اگر کسی بخواهد به ایشان اقتدا کند نباید برای شروع زندگی مشترک پیش‌شرط های نامطلوب مطرح کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه نزدیک شدن به حضرت زهرا (س) با شعار اتفاق نمی‌افتد، یادآور شد: هرچه دختران و بانوان مؤلفه‌های زندگی حضرت زهرا (س) را در زندگی خود پیاده کنند بیشتر به ایشان نزدیک می‌شوند.

وی، نشان دادن جلوه‌های سادگی در زندگی مشترک را از مصادیق امر به معروف دانست و گفت: در بسیاری از گفت‌وگوهای خانوادگی کسانی واجد معیارهای زندگی موفق تلقی می‌شوند که دارای شرایط مادی بهتری هستند، در مقابل این فضا، اگر ما زندگی حضرت زهرا (س) را ترویج کنیم که می‌توانست زندگی اشرافی داشته باشد، اما از آن صرف نظر کرد، به اشاعه الگوی زندگی فاطمی کمک کرده‌ایم.

وی، افزود: هرچه بازنمایی زهد و سادگی در زندگی را بیشتر کنیم، مطلوبیت سادگی در جامعه بیشتر می‌شود و مردم برای حرکت به این سمت ترغیب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به ابعاد اجتماعی زندگی حضرت زهرا (س) اضافه کرد: فهم ایشان از جریان‌های پیرامون پیامبر (ص) و ضعف برخی از مسلمانان کاملاً نشان می‌دهد که آن حضرت از نظر فهم اجتماعی در اوج هستند. از همین روست که اولین واکنش‌ها را به تغییرات نشان می‌دهند و سخت‌ترین لطمات را در مقابل جریان انحرافی متحمل می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha