شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلمیانی در هند

حوزه/ مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان با حضور جمعی از علما برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه، با حضور ابوالفضل محمد علیخانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، علما و اندیشمندان اسلامی و همچنین علاقمندان به جمهوری اسلامی ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین غلام حسین متّو بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در راستای نهضت امام حسین شکل گرفت و از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تا کنون دشمنان اسلام و آزادی خواهان جهان با توطئه‌های مختلف در صدد ضربه به دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران بودند و هستند.

سپس محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت صدیقه کبری و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان اظهار داشت: انسان دارای دو بعد وجودی است که یکی جسمانیت او است و دیگری بعد نفس و روح او می‌باشد. اصالت انسان به روح انسان بستگی دارد. هر اندازه که روح او بلند باشد، انسان بزرگ‌تر است. پس روح از نظر قرآن بسیار ارزشمند است. پس از شهادت انسان تمامی گناهان او ذائل می‌شود، انسان‌های بزرگ چنین ویژگی دارند. چنین انسان‌های بزرگی پس از حیاتشان نیز برای ما مهم و با اهمیت هستند. شهید سلیمانی یکی از چنین چهره‌های ماندگار تاریخ است.

در ادامه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی اظهار داشت: حضرت فاطمه اولین شهید راه امامت و رهبری هستند و پس از ایشان شهدای دیگر به تأسی از ایشان در به مقصد رسیدن این راه که در نهایت به ظهور منجی عالم بشریت که پرچم دار اصلی عدالت هست، ختم خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ایران و جهان پس از شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی گفت: در ذهن بسیاری از جوانان سوالاتی می‌باشد در زمینه تحولات که پس از شهادت سردار رشید اسلام اتفاق افتاده است، دولت جمهوری جدید انقلاب اسلامی در راستای کنوانسیون‌های دیپلماسی شکایت‌هایی را علیه مقامات استکبار جهانی تنظیم و به دادگاه‌های مختلف ارائه داده است.

لازم به ذکر است این مراسم در شبکه اینترنتی ۱۴ به صورت کامل پخش گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha