دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه(س) در گچساران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: زائرسرای بزرگ حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیهابرای رفاه حال زائران کنار بقعه متبرکه، به صورت وقف جمعی (وقف مشارکتی) با مساعدت خیرین ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از حرم بی بی حکیمه سلام الله علیها گفت: زائر سرای بزرگ حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام جهت استفاده و رفاه حال زائران بقعه متبرکه، به صورت وقف جمعی (وقف مشارکتی) با مساعدت خیرین ساخته خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف جمعی یا مشارکتی فرایندی است که طی آن اموالی مانند زمین، ساختمان و هر چیز دیگری که قابلیت وقف شدن را داشته باشد، برای خرید و یا ساخت مشارکتی به مردم معرفی می‌شود و پس از جمع‌آوری وجوه مشارکت مردمی و رسیدن به حد نصاب لازم، آن مال مورد نظر خریداری یا ساخته شده و صیغه وقف بر آن جاری و به وقف در می‌آید.بنابراین وقف جمعی به دو صورت ساخت پروژه‌های انتفاعی و یا پروژه‌های منفعتی قابل اجرا می‌باشد.

وی گفت: یکی از راه‌های وقف‌های جمعی یا مشارکتی، وقف به صورت صنفی است مثلاً وقف برای صنف رسانه، وقف برای صنف روحانیون، وقف برای صنف دانشجویان، وقف برای صنف بازاریان، وقف برای زائران و یا برای نیازهای روز جامعه از قبیل کودکان کار، کودکان و بیماران سرطانی، سالمندان، علم و فناوری، حمایت از مؤسسات دانش بنیان، ازدواج و اشتغال جوانان، هزینه تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و … انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه‌های اجتماعی، خیرین و واقفان علاقمند به اجرای طرح وقف‌های جمعی می‌توانند با مراجعه به ادارات اجرایی و یا دفاتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تعیین و پیشنهاد پروژه وقف جمعی (مشارکتی) اقدام نمایند. منظور از تعیین پروژه وقف جمعی اتخاذ تصمیم توسط علاقمندان به وقف‌های جمعی در خصوص نوع وقف جمعی مورد نظر، محدوده اجرا، نیت و سطح اعتبار مورد نیاز برای ایجاد یک موقوفه می‌باشد که این اطلاعات در فرم درخواست مجوز وقف جمعی درج و به ستاد وقف جمعی اداره کل اوقاف استان تحویل می‌شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha