سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 1001609
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
سیدجواد سلیمانی امام جمعه بافق

حوزه/ بانوان طلبه بافقی در نشست بصیرتی با ابعاد خلقت زن و مرد در قرآن و ارزش وجودی انسان‌ها در این دنیا آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در نشست بصیرتی بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بافق با اشاره به جایگاه ویژه خلقت انسان، اظهار داشت: اگر به قرآن بنگریم آیات گوناگونی درباره خلقت انسان چه زن و چه مرد از جمله ««هوالذی خلقکم من نفس واحدة و جعل منها زوج‌ها لیسکن الیها» نازل شده است.

وی افزود: خدا در ابتدای سوره تین به انجیر و زیتون که دو مواد خوراکی هستند قسم یاد کرده و بعد قسم به طور سینا، جایی که وحی بر حضرت موسی نازل شده؛ و قسم بعدی بلد الامین یعنی مکه معظمه، محل نزول وحی قسم یاد کرده است.

استاد حوزه گفت: در آیه سوره چهارم تین «لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم» آمده یعنی در خلقت انسان بهترین قوام و نیرو به کار رفته و بشر به دنیای امروزی معرفی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی ادامه داد: قرآن در صدد بیان جایگاه انسان در دنیا است که تنها غذا برای زندگی انسان کافی نیست و نیاز به معنویت و همان وحی دارد که در طور سینا بر حضرت موسی (ع) نازل شده است.

وی با اشاره به فرایند تکمیل دین انسان‌ها گفت: خداوند در قرآن زن و مرد را در کنار هم قرار داده و در دنیای امروزی زمانی زندگی کامل می‌شود که مرد و زن در کنار یکدیگر کامل شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha