پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا - امام جمعه بندرلنگه

حوزه / امام جمعه بندرلنگه گفت: افتخار ما این است که تریبون مقدس نماز جمعه شهرستان بندرلنگه را به تریبون آزاد مردمی تبدیل کرده‌ایم به طوری که مردم آزادانه پشت تریبون قرار می‌گیرند و مطالبات بر حق خود، راهکارها و پیشنهادات را به مسئولان بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، فساد و فساد انگیزان را خط قرمز روحانیت انقلابی در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: اصل قیام امام خمینی (ره) در راستای فساد ستیزی و مبارزه با فساد بود. روحانی انقلابی هم نمی‌تواند نسبت به فساد و فساد انگیزان بی تفاوت باشد.

وی با بیان اینکه روحانیت، حوزه‌های علمیه و تریبون‌های نماز جمعه در راستای مبارزه با فساد گام بر می‌دارند، عنوان کرد: محراب‌ها همواره محلی برای مبارزه با فساد بوده‌اند به همین جهت به محل عبادت امام جماعات محراب یعنی محل حرب و مبارزه گفته می‌شود.

امام جمعه بندرلنگه ابراز کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره پیشگام در مبارزه با فساد و مطالبه‌گری بوده‌اند، از این رو تریبون‌داران و جوانان انقلابی را به آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری حق دعوت می‌کنند. تا جایی که به جوانان می‌فرمایند که پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را بر زمین نگذارید.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا تصریح کرد: افتخار ما این است که تریبون مقدس نماز جمعه شهرستان بندرلنگه را به تریبون آزاد مردمی تبدیل کرده‌ایم به طوری که مردم آزادانه پشت تریبون قرار می‌گیرند و مطالبات بر حق خود، راه‌کارها و پیشنهادات را به مسئولان بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برخی از مطالبات مردمی از کم‌کاری برخی از مسئولین انتقاد و از اقدامات برخی دیگر تقدیر و تشکر می‌شود، افزود: داشتن شرح صدر، قدرت نقدپذیری و روحیه مشارکت جمعی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از مؤلفه‌های یک مسئول در تراز گام دوم انقلاب اسلامی است در همین راستا از تمام مسئولین درخواست دارم که با شرح صدر در کنار مردم برای ملت تصمیم بگیرند.

امام جمعه بندرلنگه اظهار کرد: اگر فرهنگ مطالبه‌گری، آرمان‌خواهی و نقد سازنده در جامعه رونق پیدا کند، بدون شک فردای ما بسیار بهتر از امروز خواهد بود.

فرزندان انقلاب از هیچ تهدید و تخریبی هراس ندارند

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا با ذکر این نکته که ممکن است برخی از ترویج فرهنگ مطالبه‌گری ناراحت شوند و حتی در مقام تخریب شخصیت و سنگ‌اندازی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: این افراد باید بدانند در گام دوم انقلاب فرزندان انقلاب از هیچ تهدید و تخریبی هراس ندارند و اینگونه سنگ‌اندازی‌ها فقط عزم آن‌ها در ادامه مسیر را بیشتر می‌کند.

مسئولین مراقب شیطنت‌های صاحبان زر و زور باشند

وی خطاب به مسئولین جدیدی که در شهرستان بندرلنگه منصوب خواهند شد، عنوان کرد: از مسئولان درخواست دارم که خود را از مردم جدا نکنند و همواره در هر شرایطی در کنار مردم باشند.

امام جمعه بندرلنگه ضمن تاکید بر صداقت مسئولان با مردم در تصمیم‌گیری‌ها، ابراز داشت: از مدیران جدید درخواست دارم که وعده‌ها و قول‌های بدون پشتوانه به مردم ندهند و اگر محدودیتی در راستای خدمت‌گذاری به مردم وجود دارد با کمال صداقت با مردم در میان گذاشته شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به این نکته که مسئولین جدید با مراقب شیطنت‌های اصحاب زر، زور و تزویر باشند تا به دام آن‌ها گرفتار نشود، تصریح کرد: مدیران باید نسبت به اطرافیان خود نیز مراقبت کافی داشته باشند تا خدای ناکرده گرفتار موضوعی نشوند.

وی با ذکر این نکته که فساد ستیزی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب مدیر در دولت مردمی است، بیان داشت: باید خط‌کشی شفافی با اصحاب زر و زور صورت بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرونی- IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    دروووود بر شرفت و همت بلند امام جمعه مردمی بندر لنگه که خدایی تحولی بزرگ در کمتر از دو سال حضورشون در شهر محروم لنگه ایجاد کرده