جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1001717
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
موسوی

حوزه / حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه سه چیز می‌تواند ریشه تمام کمالات باشد، گفت: نماز اول وقت، نخستین عامل، احترام به والدین و انتخاب صحیح دوست و همنشین از دیگر موارد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی، عصر امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه امام صادق (ع) چهارباغ گفت: همه ما به کلاس اخلاق نیاز داریم؛ انسان تا لحظه مرگ نیازمند تنبه و موعظه است؛ حتی امیرالمؤمنین (ع) با آن عظمت معنوی، نیز به کمیل فرمودند مرا موعظه کن.

وی افزود: سه چیز می‌تواند ریشه تمام کمالات باشد؛ نماز اولین از این سه چیز است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: باید مقید باشیم نماز را اول وقت بخوانیم؛ علاوه بر این باید بار معنوی نمازهایمان بالا باشد و نماز را با توجه، حضور قلب و به جماعت به جا آوریم.

وی، تکلیف طلاب در انجام عبادات را سنگین‌تر از سایر مردم دانست و گفت: ما باید علاوه بر نمازهای واجب، نسبت به اقامه نوافل نیز اهتمام ورزیم؛ مرحوم آیت الله قاضی فرمودند، اگر کسی نماز شب خواند و به جایی نرسید مرا لعنت کند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: احترام به پدر و مادر یکی دیگر از واجبات مورد تأکید برای همه‌ی ما است؛ دعای پدر و مادر در حق فرزندان می‌تواند سرنوشت بسیار نیکویی را برای آنان رقم بزند.

وی با اشاره به اهمیت دوست و همدم انسان، افزود: می‌بایست در انتخاب دوست و کسی که بیشترین مراودات را با وی داریم، دقت داشته باشیم؛ دوست خوب انسان را بالا می‌برد و دوست بد او را زمین می‌زند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha