سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عباس اسکندری

حوزه/ علما در موارد مختلف نظری، عملی و تبیین فقهی در مسئله وقف پیشتاز بودند. خود بانی وقف بودند و مردم را هم تشویق می‌کردند و اگر امروز هم بخواهد وقف دنبال شود باید از طریق علما دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در حاشیه برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به نقش علما در فرهنگ سازی و ترویج آن در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز شاهد برگزاری دوازدهمین اجلاسیه با علمای بلاد هستیم. این اجلاسیه از دوره‌های گذشته مرحوم آیت الله مشکینی مرسوم بوده و ایشان می‌خواستند علما دور هم جمع شوند در مورد مشکلات جامعه هم‌فکری کنند و راهکار ارائه دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: روحانیت از ابتدای انقلاب همواره در همه صحنه‌ها حضور داشته و نقش آفرین بودند و مردم هم تاکنون این گونه رفتار کردند. این نقش آفرینی باید به صورت مختلف از جمله اجلاسیه بلاد تداوم پیدا کند.

وی بیان داشت: اگر سابقه موقوفات را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که علما در موارد مختلف نظری، عملی و تبیین فقهی در مسئله وقف پیشتاز بودند. خودشان بانی وقف بودند و مردم را هم تشویق می‌کردند و اگر امروز هم بخواهد، وقف دنبال شود باید از طریق علما دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به نقش اوقاف در حمایت از حوزه گفت: الان مدارس علمیه در کشور و خیلی از موارد دیگر، موقوفه هستند و بسیاری از موقوفات است که وقف حوزه شده و اوقاف هم می‌تواند حامی حوزه و مسائل حوزوی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha