شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بزرگداشت

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهید سردار سلیمانی و سالگرد شهادت شهیدحجت الاسلام شعاعی در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید حجت الاسلام محمد شعاعی از شهدای غواص عملیات کربلای ۴، شام جمعه ۲۴ دی ماه پس از فریضه عشا در جوار گلزار شهدای علی بن جعفر قم برگزار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در این مراسم با اشاره به شخصیت شهید شیخ شعاعی گفت: این شهید در دوران طاغوت طلبه شد و همان موقع در مدرسه کرمانی‌ها هم مدرسه‌ای بودیم، این شهید در میان همۀ طلبه‌های مدرسه ممتاز و اهل شب زنده داری و تهجد بود و غیبت از زبان او شنیده نمی‌شد.

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: همه او را به عنوان یک انسان مؤمن وارسته و معتقد به خدا می‌دانستند، او یک انسان خودساخته بود و وقتی در جبهه نیز حاضر شد به عنوان یک روحانی اثرگذار و الگو در بین نیروها شناخته شده بود، وی یکی از نیروهای حاج قاسم بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن اشاره به حضور رزمی تبلیغی شهید شیخ شعاعی در دفاع مقدس ادامه داد: شهید شیخ شعاعی در جمع گردان خط شکن و غواص در کربلای ۴ بود و در جزیره ام الرصاص به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی خود را وامدار شهدای لشکر ثارالله می‌دانست. در نامه شهید شیخ شعاعی به شهدای لشکر ثارالله آمده، قاسم با شما قاسم شد و این نگاه یک نگاه عمیق اعتقادی است.

حجت الاسلام شیرازی حاج قاسم را قدردان شهدا و خانواده شهدا دانست و گفت: حاج قاسم بعد از هر عملیات با خانواده شهدا ارتباط برقرار می‌کرد، ارتباط حاج قاسم با خانواده شهدا طرفینی بود و هرگاه حاج قاسم به دیدن خانواده شهدا می‌رفت، فرزندان شهدا حس می‌کردند پدرشان به منزل آمده است.

شهید محمد شیخ شعاعی یکی از ۱۷۴ شهید غواصی است که در سال ۱۳۶۴ و عملیات کربلای ۴ در تک دشمن گرفتار شد و با دستان بسته به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر این شهید والامقام سال ۱۳۹۴ در شهر کرمان به خاک سپرده شد. خانواده شهید شیخ شعاعی در قم ساکن هستند.

لازم به ذکر است، یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس از مهمانان ویژه این مراسم بود، حاج مهدی سلحشور نیز در این مراسم به مرثیه و نوحه خوانی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha