جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: جذب و پذیرش  طلاب مستعد باید در اولویت جدی اساتید و طلاب باشد، زیرا معتقدیم اگر با دقت عمل و افراد مستعد و علاقه مند را جذب کنیم، حوزه علمیه درخشش و پویایی لازم را پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در دیدار با اساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان ضمن گرامیداشت یاد وخاطره عالم مجاهد، بصیرمرحوم آیت الله موسوی شالی گفت: این شخصیت برجسته در سالهای متمادی برای تربیت طلاب و همچنین در بازسازی واحیا ء مدارس علمیه قزوین به همراه مرحوم آیت الله باریک بین زحمات ماندگاری داشتند.

وی به موضوع جذب طلاب در سال جدید تحصیلی بیان کرد: جذب و پذیرش طلاب مستعد و با کیفیت باید در اولویت جدی اساتید و طلاب باشد، زیرا معتقدیم اگر با دقت عمل و افراد مستعد و علاقمند به رشد را جذب کنیم، حوزه علمیه در آینده درخشش و پویایی لازم را پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد : باید بتوانیم کسانی را که معیارهای مورد نظر را دارا هستند پذیرش کنیم، از همین رو اهمیت جذب بسیار بالاست و نباید در این امر سهل انگاری کنیم‌ ما باید کسانی را که به این کار عشق دارند انتخاب کنیم و دراین زمینه از ظرفیت اساتید و طلاب مدرسه نیز استفاده کردیم و از آنان خواستیم در معرفی افراد نمونه و مستعد، با ما همکاری نمایند.

وی ادامه داد: توجه ما به کیفیت و سطح علمی افراد است تا بتوانیم در امر آموزشی گام های موثری برداریم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد:از سال گذشته کمیته جذب و پذیرش به صورت منظم با اساتید مدارس علمیه، مدیران وهمچنین با روحانیون وائمه جمعه وجماعات تشکیل جلسه می دهد و ابعاد پذیرش را بررسی می کند و ما برای جذب طلاب فرایند رصد را تعریف کرده ایم؛ وبخشی از آن، ارتباط و تعامل با استادان وطلاب مدارس علمیه می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خوشبختانه مدیران، معاونت های ستادی و همچنین اساتید در این عرصه با همدلی و هم افزایی خوبی با مجموعه در عرصه های مختلف همکاری می کنند ولی نباید از موضوع جذب و پذیرش طلاب جدید غفلت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی در ادامه شخصیت حمزه سیدالشهدا (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی را مورد توجه حسنی بیان کرد: حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین(ع) و از چهره های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت(ع) و پیروان آنان بود و در مسائل دین، آگاه و به معارف مذهبی و احکام قرآن شناخت و معرفتی وافر داشت.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امام هادی(ع) گاهی اشخاصی را که سئوال و مشکلی داشتند، راهنمایی می فرمودند که از حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بپرسند و او را از دوستان حقیقی خویش می شمردند و معرفی می فرمودند.

وی ادامه داد: صاحب بن عباد از"ابوحماد رازی" نقل می کند که: خدمت امام دهم حضرت هادی(ع) رسیدم و مسائل مورد نیازم را سئوال کردم، وقتی خواستم از حضور امام(ع) مرخص شوم به من فرمودند: هر وقت برایت مشکلی پیش آمد و احتیاج پیدا کردی از عبدالعظیم الحسنی(ع) که در نزد شماست سئوال کن و سلام مرا به او برسان.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: زیارت عبدالعظیم حسنی سفره رحمت و فیض الهی و سفره‌ ای که در قلب ایران گسترده شده و نباید از آن غفلت کرد.

وی همچنین به شهاد ت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) پرداخت وبیان کرد: حضرت حمزه عموی پیامبر(ص) از نام‌های بزرگ تاریخ اسلام است که از قبل از بعثت پیامبر(ص) تا بعد از هجرت ایشان از مکه به مدینه در نقاط حساس تاریخ صدر اسلام نام ایشان می درخشد و در ترویج و حمایت از پیامبر(ص) نقش آفرین بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کر د: پیامبر(ص) بعد از شهادت حضرت حمزه بر بالینشان حاضر شدند و گریه و شیون بی سابقه ای کردند و مدام تکرار می کردند که مصیبتی مانند مصیبت تو را هرگز نخواهم دید؛ که این نشان د هنده این بود که پیامبر اکرم (ص) علاقه ای بسیاری نسبت به این شخصیت برجسته در تاریخ داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در تمایم عصر خود و عصر حاضر الگوی شایسته است چرا که در امامت و رسالت و ولایت پذیری و تا آخرین لحظه عمر شریف خود در رکاب حضرت رسول گرامی اسلام (ص) ایستاد و در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند.

وی ادامه داد: از حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) روایتی است که آن حضرت فرمود، چهار نفر از منتخبان خدا در عصر پیامبر می باشند که عبارتند از خود حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) – حضرت علی (ع) -جعفر طیار و حمزه سیدالشهدا (ع).

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha