پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیرحوزه علمیه خواهران بوشهر

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر گفت: حضرت ام البنین(س) الگوی مادران شهدا هستند، در ولایتمداری و ارادت به اهل بیت علیهم السلام و دفاع از اسلام سرآمد تاریخ شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در مراسمی به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) در حوزه علمیه خواهران گفت: ما وقتی به پهنه تاریخ نگاه می‌کنیم چه انسان‌هایی که الگو و سرمشق بشریت‌اند و چه افرادی که مایه عبرت همگان می‌شوند همه برخاسته از صفات ویژگی‌های اخلاقی آنان است و در حقیقت بخش اعظم تاریخ انسان‌ها نتیجه فضائل و رذائل آن هاست.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر باز خوانی حادثه عاشورا، بیان کرد: صحنه کربلا هماورد همین فضائل اخلاقی در جبهه حق و رذائل و شقاوت انسان‌ها در جبهه باطل است و زنده بودن حماسه سیدالشهدا و یارانش در گرو همین فضائل آسمانی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با اشاره به فضائل حضرت عباس (ع) که شمه ای از آن را تاریخ در کربلا ثبت کرده است، خاطر نشان کرد: این فضیلت‌های بی نظیر و کم نظیر در وجود آن بزرگوار تلألو صفات والای مادر بزرگوار شأن و سبک زندگی آن بانوی عظیم الشان است.

وی افزود: با ورود حضرت ام‌البنین (س) به خانه امیرالمومنین و بصیرت به جایگاه چنین خانواده‌ای همت گماشتند و با اخلاق و ادب و تواضع و ولایتمداری شهدای بزرگی را تقدیم اسلام و خانه وحی نمودند که پس از ۱۴۰۰ سال بهترین الگو برای جوانان و آزادگان جهان هستند.

حجت الاسلام اسماعیلی بیان کرد: حضرت ام البنین (س) الگوی مادران شهدا هستند، در ولایتمداری و ارادت به اهل بیت علیهم السلام و دفاع از اسلام سرآمد تاریخ شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha