جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تبریز

حوزه/ یادواره شهید نواب صفوی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روحانیون و طلاب، در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، روز دوشنبه در یادواره شهید نواب صفوی و شهدای فداییان اسلام که در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز برگزار شد، با اشاره به شخصیت بی‌بدیل شهید نواب صفوی، او را الگوی عملی مقام معظم رهبری معرفی کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، علاقه ویژه‌ای به این شهید دارند و فرموده‌اند که اولین جرقه انقلاب را نواب صفوی در ما ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، نواب صفوی را الگویی غیرت دینی دانست و افزود: نواب کسی بود که قانون اساسی برای حکومت اسلامی نوشت و برای حکومت اسلامی منشور و برنامه داشت. نواب صفوی در ملی شدن صنعت نفت نقشی اساسی داشت و اگر اقدامات این شهید بزرگوار نبود شاید سرنوشت صنعت نفت طوری دیگر رقم می‌خورد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: نواب فردی تشکیلاتی بود و این امتیاز بزرگی داشت. او تیرباران شد، اما هر قطره خونش زمینه ساز رویش نواب‌ها شد.

در ابتدای مراسم، حجت الاسلام روح الله بجانی مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز با اشاره به اینکه تشکیل حکومت بر اساس قوانین اسلام آرزوی نواب و شهدای انقلاب بود و ما باید از این انقلاب حراست کرده و برای اسلامی تر کردن جامعه و دولت تلاش کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز با اشاره به اهمیت آشنایی طلاب با روحانیون مجاهد شهید مخصوصاً نواب صفوی، گفت: اگر امروز نواب صفوی در قید حیات بود جان، مال و آبروی خود را در راه ولایت و اسلام فدا می‌کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha