شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یس

حوزه / جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم معنوی اعتکاف، با حضور امام جمعه آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، ظهر سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم معنوی اعتکاف با حضور امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئولین اجرایی مراسم اعتکاف آران و بیدگل در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، امام جمعه آران و بیدگل در این نشست با اشاره به اهمیت اعتکاف، گفت: اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی‌های گناه، مبارزه با نفس، نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است.

وی، اعتکاف را برجسته‌ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی دانست و افزود: سنت اعتکاف از سالیان پیش تاکنون در بین مسلمانان وجود داشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد: انسان برای رهایی از تعلقات مادی و دلبستگی دنیوی به گوشه خلوت و دور از همه تعلقات مادی پناه می‌برد و با خدای خود نجوا می‌کند تا کدورت و زنگار را از چهره جان بزداید.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر استفاده بهتر از فضای معنوی سنت حسنه اعتکاف یادآور شد: افراد شرکت کننده در مراسم اعتکاف باید دزهای واکسن را زده باشند و با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قبل از ورود به مراسم اعتکاف تست کرونا را گرفته باشند.

وی، با تاکید بر تشکیل کمیته‌های اجرایی مراسم اعتکاف، گفت: برای اجرای هرچه بهتر مراسم اعتکاف، ضمن دعوت از سخنوران و شخصیت‌های کشوری، باید مسائل احکام، رفع شبهات، سیاسی، اخلاقی، کرسی آزاد اندیشی، تدارکات و پشتیبانی و انتظامات مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام./‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha