پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السلام والمسلمین پورامینی/مدیرمرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پورامینی گفت: پاسخگویی باید فعال، مؤثر و پیش دستانه باشد؛ به تعبیر مقام معظم رهبری نباید این پاسخگویی به صورت یک پینگ پنگ باشد که فقط هنگامی که شبهه‌ای به سمت ما آمد به پاسخ آن بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، امروز در نشست تخصصی طلاب پاسخگو به شبهات دینی در فضای مجازی گفت: هدف سوال، رسیدن به حقیقت است، اما شبهه به دنبال سست کردن پایه‌های حقیقت می‌باشد.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه با بیان این که شبهه با انواع طعن ها، توهین‌ها و تحریف‌ها به میدان می‌آید، خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌فرمایند: از شبهه برحذر باشید، چرا که شبهه ابزار فتنه‌ها است.

وی عرصه پاسخگویی به شبهات را میدان تقابل دوستان و دشمنان خدا دانست و گفت: پاسخگویی باید فعال، مؤثر و پیش دستانه باشد؛ به تعبیر مقام معظم رهبری نباید این پاسخگویی به صورت یک پینگ پنگ باشد که فقط هنگامی که شبهه‌ای به سمت ما آمد به پاسخ آن بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی تصریح کرد: در ۱۸ ماه اخیر تیم جدیدی به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه ملحق شدند و تحولاتی را در این عرصه ایجاد نمودند.

وی با اشاره به راه اندازی تلویزیون اینترنتی پاسخ به عنوان یکی از فعالیت‌های خوب در صف از سوی مرکز مطالعات و پاسخ به شبهات حوزه افزود: تاکنون برنامه‌های اجرا شده از سوی این تلویزیون به طور میانگین بیش از ۱۰۰۰ نفر بیننده را به خود جلب کرده اند.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه بیان داشت: در حوزه رصدT کاستی‌هایی وجود دارد؛ اما در پی این هستیم که سازمان رصد تخصصی در زمینه شبهات روز شکل گیرد.

وی گفت: یادگیری و افزایش مهارت برای مؤثر بودن در فضای مجازی، مخاطب محوری، ایجاد فرهنگ پاسخ دهی و هم افزایی فعالان این عرصه از مهمترین محورهای برنامه‌های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات است.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی، اظهار کرد: معرفی افرادی که به عنوان خاستگاه برخی شبهات می‌باشند یکی از کارهایی است که می‌تواند به فعالیت‌های پاسخگوها کمک کند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل شبکه ای از فعالان عرصه پاسخگویی به شبهات عنوان داشت: از افراد فعال در این عرصه درخواست داریم گروهی را تشکیل داده و سایر افراد فعال را ذیل آن عضویت ببخشند تا فعالیت‌های این بزرگواران به صورت منسجم و هدفمند پیش برود.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه گفت: در حدود ۱۵ مرکز فعال در حوزه داریم که هم در حوزه رصد و هم در پاسخگویی به شبهات تولید محتوا دارند.

وی در پایان گفت: نباید منتظر بمانیم تا شبهه‌ها مطرح شوند، بلکه باید به صورت پیش دستانه فضای تقابل با شبهات را در دست بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha