پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
المنتصر

حوزه/ سلیم المنتصر نویسنده یمنی طی یادداشتی نوشت: از امروز به بعد حاکمان امارات در امان نخواهند بود. چنانچه دست از اقدامات دشمنانه برندارند یمنی ها دست آنها را قطع کرده و اماراتی ها را به چوپانی و زندگی در چادر باز می گردانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، شبکه عبری زبان "کان" در گزارشی با اشاره به حمله اخیر جنبش انصارالله یمن به قلب امارات نوشت یکی از سناریوهایی که اسرائیلی‌ها نگران آن هستند حملات پهپادی و موشکی یمن است. طبق این گزارش، این نگرانی به ویژه پس از حمله انصارالله به امارات و مسافت مشابه از یمن تا ابوظبی در مقایسه با مسافت یمن تا شهر "ایلات" در دوردست‌ترین مناطق جنوب اراضی اشغالی افزایش یافته است.

در همین راستا "سلیم المنتصر" فعال سیاسی و نویسنده یمنی یادداشتی نوشته است که به شرح ذیل است:

چندین دهه است که حاکمان امارات عبری در کمین یمن هستند و از یمنی ها می ترسند، به ویژه در جنوب یمن که مشرف بر تنگه باب المندب است که از نظر اهمیت با تنگه هرمز قابل مقایسه است. بنادر شهر عدن یمن در نزدیکی تنگه می تواند جایگزین مناسبی برای بنادر تجاری دبی باشد که به دلیل دسترسی آسان و موقعیت مکانی چون قرار گرفتن در مسیر کشتی های تجاری بدون نیاز ورود به خلیج فارس و از دست دادن زمان و هزینه، موقعیت ممتاز جغرافیایی دارد.

از این رو، توطئه های اماراتی علیه یمن آغاز شد، از آنجا که آنها بنادر عدن را از رئیس جمهور خائن سابق علی عبدالله صالح اجاره کرده بودند و برای ده ها سال آنجا را غیر فعال کردند تا از ادامه نیاز کشتی های تجاری بین المللی به بنادر دبی اطمینان حاصل کنند تا جایگزینی ایده‌آل و کم‌هزینه برای بنادر عدن باشد، و امارات متحده عربی در واقع با استفاده از رشوه به صالح و پسرانش که از پول های حرامی که دریافت می کردند شهرهای کوچک سرمایه گذاری در امارات ساختند، موفق به این اقدام شد.

اوضاع به همین منوال ادامه یافت تا انقلاب بیست و یکم سپتامبر ۲۰۱۴ اتفاق افتاد و خائنان و عوامل مزدور سرنگون شده و به امارات، عربستان سعودی و ترکیه گریختند.اماراتی ها از پیروزی انقلاب و تغییر اوضاع به نفع یمن با ایجاد یک کشور مستقل به دست رهبری شریف ترسیدند از این رو، بر اساس دستورات و اوامر صهیونیستی- آمریکایی و با مشارکت رژیم سعودی و متحدانش، تجاوز خونینی را با هدف قرار دادن مردم یمن و همه ظرفیت‌ها، نعمت‌ها و سرزمین‌های آنها آغاز کردند. از آغاز تجاوز، به دنبال تسلط بر جنوب یمن، باب المندب، خلیج عدن، جزایر سقطرا و مایون و سایر جزایر و مکان‌های بسیار مهمی که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی قرار دارند، شتافتند، آن هم به دو دلیل؛ اول برای اطمینان از اختلال در بنادر یمن، و دوم تلاش برای کنترل و اشغال آنجا.

امارات مستقیماً با هواپیماهای جنگی و سربازانش در تجاوز به یمن شرکت کرد و فکر می کرد که به راحتی می تواند یمن یا حداقل جنوب یمن را کنترل کند اما آنچه گمان می کرد اتفاق نیفتاد، زیرا امارات با مقاومت شدید و حملات دردناک در یمن روبرو شد و بسیاری از سربازان آنها به دست قهرمانان ارتش یمن و کمیته های مردمی یمن کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر از سربازانشان در داخل زره‌ها و خودروهای خود سوختند. تصویر ذهنی اماراتی ها تغییر پیدا کرد و آنها شروع به مشاهده مرگ از هر طرف کردند و علاوه بر این، ارتش یمن با واحدهای نیروی موشکی و پهپادهای خود شروع به تهدید در داخل امارات کرد و شمارش معکوس برای بمباران امارات آغاز شد.

رهبری امارات تحت فشار محمد بن راشد، حاکم ابوظبی، تصمیم گرفت که سربازان خود و وسایل نظامیشان را از یمن خارج کند و آماده اعلام خروج از یمن شد و همچنین در سال ۲۰۲۰ برای حفاظت از کشور کوچک امارات چنین تصمیمی داشتند اما به طور کامل عقب نشینی نکردند، زیرا حمایت سخاوتمندانه خود از مزدوران در جنوب یمن را برای اجرای برنامه هایشان در یمن از راه دور حفظ کردند.

پس از کشته شدن صالح خائن، امارات برادرزاده او طارق عفاش را به خدمت گرفت که به نوبه خود مزدوران حامی عمویش را برای مبارزه با مردم یمن جمع آوری کرد. او تیپ هایی به اصطلاح "غول" را تشکیل داد که در واقع گروهی از کوتوله هایی هستند که برای لقمه نان زندگی حرام له له می زنند. او همچنین از شورای انتقالی در یمن که چندین تلاش ناموفق برای جدا کردن جنوب یمن از شمال در اجرای خواسته های مشکوک اماراتی داشت حمایت کرد، اما همه شبه نظامیان آن در تحقق تمام برنامه های امارات شکست خوردند.

در پایان سال ۲۰۲۱ و آغاز سال ۲۰۲۲ و با فشار آشکار صهیونیست ها، محمد بن زاید رهبران شبه نظامی خود در جنوب یمن را تهدید کرد که اگر به نیروهای صنعا که در مأرب شمال یمن و شبوه جنوب یمن پیشروی کرده و در آستانه دستاوردهای بزرگی که منجر به آزاد سازی تمام یمن می شود، حمله نکنند حقوقشان را قطع می کند. بنابراین شبه نظامیان به ارتش یمن و کمیته های مردمی در شبوه به طور هیستریک (اختلال روانی) نزدیک به خودکشی آن هم نه برای علاقه به جنگ بلکه از ترس قطع حقوقشان حمله کردند و هزاران نفر از آنها در تلاش نافرجام برای کنترل آنچه توسط مجاهدین "انصارالله" آزاد شده بود، کشته و زخمی شدند.

البته به این دلیل که رهبری یمن جناب سید عبدالملک بن بدر الدین حوثی به ریختن خون یمنی ها حتی اگر مزدور هم باشند راضی نیست و مشتاق امنیت همه فرزندان یمن است، اما لازم بود اماراتی ها را در خانه خود ادب کند و سر زمینشان را به آتش بکشند همانطور که او آتش فتنه و نزاع را بین یمنی ها را برانگیخت. بنابراین یگان های موشکی و پهبادی ۱۷ ژانویه، یک عملیات نظامی موفق به نام " طوفان یمن" را آغاز کردند که طی آن فرودگاه‌های ابوظبی و دبی و سایت‌های نفتی و تأسیسات حیاتی ابوظبی با پنج موشک بالستیک و تعداد زیادی پهپاد مورد اصابت قرار گرفتند که آتشفشانی از آتش و خاکستر را در آسمان امارات را برافروخت و تمام پدافند هوایی و شرط‌بندی صهیونیست‌ها علیه توانایی‌های یمن را شکست داد.

از امروز به بعد حاکمان امارات در امان نخواهند بود و دیگر با عقب نشینی ساختگی نمی توانند مردم یمن را فریب دهند و موشک ها و پهپادها تا پایان دادن به تمام اقدامات خصمانه شان علیه یمنی ها و توقف فتنه انگیزی بین مردم یمن از بمباران امارات دست بر نمی دارند و چنانچه دست از اقدامات دشمنانه برندارند یمنی ها دست آنها را قطع کرده و اماراتی ها را به چوپانی و زندگی در چادر باز می گردانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد سعیدی تبار IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 1
    ای کاش تحلیل‌هایی اینچنینی،از یمن و سایر کشورها،زیادتر شود
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    متاسفانه انصار الله از نبود سیستم پدافند هوایی خیلی ضربه می بیند تقویت مقاومت از این حیث بسیار مهم است
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    چرا پهبادهای یمنی امکان هدف قرار دادن فرودگاههای نظامی ، هواپیماهای روی باند و آشیانه های آنها به دقت و موثر ندارند ؟ کار بر روی این مورد و همچنین هدف قرار دادن سیستمهای پدافند هوایی دشمن امکان سلطه هوایی را از وی سلب می کند.