پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی بررسی مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در ادبیات زبان عرب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به توجه ویژه شرکت کنندگان کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر به شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: موضوع بیش از ۸۰۰ اثر دریافتی به این شهید والامقام اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری رئیس کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر در نشست تخصصی با موضوع بررسی مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در ادبیات زبان عرب که در خبرگزاری حوزه برگزار شد گفت: حقیقت امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات مهم الهی است؛ در روایات نیز تأکید شده که با تحقق آن سایر فرایض دینی نیز اقامه پیدا می‌کنند.

وی افزود: آرمان بلند انقلاب و نهضت اسلامی ایران که امروز از مرزهای این کشور نیز عبور کرده است بسترسازی و تشکیل تمدن برای تحقق ظهور یگانه منجی عالم بشریت می‌باشد؛ این امر منوط به زنده بودن امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری، خاطرنشان کرد: گاهی خوب تبیین نشدن و گاهی خوب اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند چهره این فریضه الهی را در ذهن مردم مخدوش نماید؛ البته از فعالیت‌های دشمنان اسلام نیز نباید غافل شد.

وی جامعه اسلامی را خانواده‌ای دانست که به هم متعلق بوده و دارای احساس مسئولیت نسبت به یکدیگرند.

رئیس کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: ما تلاش کرده‌ایم با زبان هنر این مهجوریت را از امر به معروف و نهی از منکر بزداییم؛ در قدم اول این کنگره ملی مورد استقبال گسترده ادبا و شعرا قرار گرفت.

وی با اشاره به توجه ویژه شرکت کنندگان کنگره ملی شعر امر به معروف و نهی از منکر به شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: موضوع بیش از ۸۰۰ اثر دریافتی به این شهید والامقام اختصاص داشت.

امام جمعه ساوجبلاغ، بیان داشت: با احساس وظیفه‌ای که نسبت به مقاومت اسلامی داشتیم سعی کرده‌ایم گستره فعالیت کنگره را به سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ارتقا دهیم.

وی گفت: اضافه شدن بخش شعر عربی و شعر مقاومت، اقداماتی بود که در راستای گسترش فعالیت کنگره شعر امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha